حزب شيعی پاكستان كشتار شيعيان را محكوم كرد/ مهلت 48 ساعته برای دستگيری عاملان
کد خبر: 1190785
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲

حزب شيعی پاكستان كشتار شيعيان را محكوم كرد/ مهلت 48 ساعته برای دستگيری عاملان

حزب دمكراتيك هزاره در شهر كويته پاكستان، بمب‌گذاری اخير در حومه اين شهر و كشتار شمار زيادی از شيعيان را محكوم كرد.


گروه بين‌الملل: حزب دمكراتيك هزاره در شهر كويته پاكستان، بمب‌گذاری اخير در حومه اين شهر و كشتار شمار زيادی از شيعيان را محكوم كرد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از شبكه تلويزيونی «Press TV»، حزب شيعی هزاره در بيانيه خود دولت پاكستان را به خاطر عدم تلاش برای سركوب گروه‌های افراط‌گرا كه منجر به كشتار گروه ديگری از مسلمانان شيعی شد، محكوم كرد.


عزيز هزاره، نائب‌رئيس حزب دمكراتيك هزاره اعلام كرد: ما به دولت 48 ساعت وقت می‌دهيم تا عاملان اين جنايت را دستگير كند در غير اين صورت اعتراضات گسترده‌ای را آغاز خواهيم كرد.


روز شنبه، 28 بهمن، بر اثر انفجار بمبی در شهر شيعه‌نشين هزاره، در حومه شهر كويته، دست‌كم 109 نفر كشته و 200 نفر زخمی شدند.


ده‌ها هزار معترض پاكستانی از زمان وقوع اين حادثه تروريستی در شهرهای سراسر پاكستان تظاهرات كرده و اين جنايات را محكوم كردند.


تظاهرات‌كنندگان دولت پاكستان را به خاطر كوتاهی در تأمين امنيت شيعيان و جلوگيری از حملات تروريستی عليه آنان، محكوم كردند.


در همين راستا، بان‌ كی‌مون، دبيركل سازمان ملل، نيز با صدور بيانيه‌ای وقوع انفجار تروريستی در شهر كويته را به شدت محكوم كرد و از مقامات پاكستان خواست جنايتكاران را به محاكم قضايی تحويل دهند.


مجمع جهانی بيداری اسلامی نيز با صدور بيانيه‌ای اين جنايات را محكوم و اعلام كرد: گسترش موج روزافزون بيداری اسلامی در منطقه و شكست طرح‌های خاورميانه جديد آمريكا و شكست صهيونيسم بين‌الملل در جنگ هشت روزه فلسطين و ناكامی راهبرد دول غربی و ارتجاع عرب در ساقط كردن دولت و ملت سوريه باعث ياس و نااميدی آنان گشته است و انتقام شكست‌های اخير را با كشتار مردم مظلوم و بی‌گناه كويته پاكستان تلافی می‌نمايند تا توجه جامعه جهانی را به سمت ديگری هدايت كنند.

captcha