تعلیم و تربیت بر مبنای آموزه‌های اسلامی؛ زمینه‌ساز‌ اعتدال در رفتار و گفتار
کد خبر: 1361359
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵

تعلیم و تربیت بر مبنای آموزه‌های اسلامی؛ زمینه‌ساز‌ اعتدال در رفتار و گفتار

گروه اجتماعی: امام جمعه آبدانان با بیان اینکه در اسلام، تبری باید بر مبنای تولی انجام شود، گفت: اگر تعلیم و تربیت جامعه بر مبنای آموزه‌های دینی اجرا شود، منجر به اعتدال در رفتار و گفتار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام حسین حاجیلری، امام جمعه آبدانان روز گذشته، 30 دی در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که در بخش مورموری برگزار شد، اظهار کرد: اسلام دین میانه‌روی، تولی و تبری است و در این مکتب انسان‌ساز، تبری باید بر مبنای تولی انجام شود.



وی با بیان اینکه اگر تعلیم و تربیت جامعه بر مبنای آموزه‌های دینی اجرا شود، منجر به اعتدال در رفتار و گفتار می‌شود، گفت: فرهنگ اسلامی به افراد این توان را می‌دهد که به‌راحتی به دشمنان داخلی و خارجی نهیب بزند و در مقابل آنها ابراز هویت و استقلال دینی و فرهنگی کنند.



حجت‌الاسلام حاجیلری با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم(ص)، افزود: پیامبر بزرگ اسلام(ص) زیباترین و مهم‌ترین الگوی سازنده وحدت در جوامع اسلامی است، چنانچه سیره و سنت این پیامبر نور و رحمت به‌درستی در جامعه گسترش یابد، منجر به سلامت و سعادت افراد و اجتماع می‌شود.



امام جمعه آبدانان در پایان خاطرنشان کرد: اتحاد مثال‌زدنی مردم ایران، در پرتو رهبری‌های مدبرانه امام خامنه‌ای، دنیای استکبار جهانی را در مقابل انقلاب اسلامی ایران، ناتوان و مجبور به تسلیم و پذیرش حق کرده است.

captcha