اجرای طرح «صندوق قرض‌الحسنه» توسط اتحادیه مؤسسات استان یزد
کد خبر: 1367734
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
شایق در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد:

اجرای طرح «صندوق قرض‌الحسنه» توسط اتحادیه مؤسسات استان یزد

گروه مؤسسات قرآنی مرد‌م‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد با بیان اینکه طرح «صندوق قرض‌الحسنه» توسط اتحادیه مؤسسات اجرا می‌شود، گفت: معرفی اجمالی این طرح در نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات اجرایی می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی از ششم بهمن‌ماه با رویکرد آشنایی مؤسسات و نهادی قرآنی با محصولات و تولیدات قرآنی آغاز شد، اما با وجود گذشت 2 روز از نمایشگاه همچنان به دلیل عدم تبلیغات در سطح جامعه تنها بخشی از جامعه قرآنی برای بازدید از این نمایشگاه حضور می‌یابند.



لازم است تا در بخشی از این نمایشگاه، تبلیغات مستمر و سازنده از طریق رسانه‌ها، بیلبوردها و یا بنرهای محلی صورت گیرد، زیرا تنها 12 روز به پایان این نمایشگاه باقی مانده است.



در این نمایشگاه غرفه‌‌های متعددی از مؤسسات، نهادهای قرآنی و همچنین اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان‌ها وجود دارد.



نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات؛ زمینه‌ای برای شکوفایی استعدادهای قرآنی



مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در رابطه با دومین نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی گفت: نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات زمینه‌ای برای شکوفایی استعدادهای قرآنی برای بازدیدکنندگان است؛ می‌توان با استفاده از تبلیغات سازنده عموم مردم بالاخص جامعه قرآنی را برای بازدید از دستاوردهای مؤسسات قرآنی ترغیب کرد.



وی با بیان اینکه فضای محدودی برای اجرای دستاوردهای قرآنی مؤسسات اختصاص یافته است، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی و اتحادیه‌های استان‌ها دارای دستاوردهای متعددی هستند که آنطور که باید نخواهند توانست به عرصه محصولات قرآنی خود بپردازند.



حجت‌الاسلام رضایی در رابطه با فعالیت‌های قرآنی که در نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات عمل می‌شود، گفت: در این نمایشگاه تعداد بسیاری از مؤسسات قرآنی و اتحادیه‌های استان‌ها وجود دارند که می‌توانند نقش بسزایی در  توسعه فرهنگ قرآنی داشته باشد.



وی به اجرای برنامه توسط سازمان تبلیغات اسلامی یزد در نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی اشاره و تصریح کرد: تبلیغات اسلامی یزد با در اختیار داشتن تولیدات قرآنی فضایی جذاب را برای مراجعه‌کنندگان این نمایشگاه مهیا می‌سازد؛ از جمله برنامه‌های این سازمان می‌توان به تهیه مقالات قرآنی، بروشور از محصولات، مکتوبات و ... اشاره کرد.



در بخش دیگر از این گفت‌وگو، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان یزد در رابطه با اهم برنامه‌های این اتحادیه در نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی عنوان کرد: اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد در قالب یک غرفه دستاوردهایی نظیر ارائه هنرهای دستی با مضامین قرآنی، گزارش از روند فعالیت‌ مؤسسات و خانه‌های قرآنی یزد و طرح صندوق قرض‌الحسنه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.



شایق در رابطه با طرح «صندوق قرض‌الحسنه» بیان کرد: تاکنون بیش‌از 10 مؤسسه قرآنی از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی استان یزد وام 50 میلیون ریالی دریافت کرده‌اند؛ ناگفته نماند متقاضیان این وام باید عضو صندوق قرض‌الحسنه این مرکز باشند.



وی افزود: مؤسسات قرآنی ـ مردمی و خانه‌های قرآن استان یزد با دریافت این وام می‌توانند به برطرف کردن معضلات مالی همچون امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و ... بپردازند.



مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد در رابطه با بازپرداخت وام قرض‌الحسنه گفت: حداکثر یک سال 12 ماه و به‌صورت 12 قسط یک‌ماهه یا 6 قسط دوماهه خواهد بود و همچنین بازپرداخت وام قرض‌الحسنه ضروری، دوماهه است.



آمادگی اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد جهت میزبانی نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات



مدیرمسئول مؤسسه کوثرالنبی(ص) خواستار برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی در استان یزد شد و افزود: طبق گفته رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور در رابطه با برگزاری این نمایشگاه در استان‌های کشور باید گفت که استان یزد آمادگی لازم را برای اجرایی شدن این مهم طی سال آینده را دارد.



وی اضافه کرد: باید زمینه‌ای ایجاد شود تا گروهی از دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی جامعه ورزشی برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی حضور یابند.



شایق معتقد است که اگر نمایشگاه کشوری دستاوردهای مؤسسات قرآنی در مرقد مطهر امام خمینی(ره) و یا آرامگاه شهدای بهشت زهرا(س) برپا شود، بالطبع بازدیدکنندگان بسیاری را خواهد داشت.



مدیرعامل مؤسسه کوثرالنبی(ص) در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد ارائه گزارشی اجمالی در رابطه با مؤسسات و خانه‌های قرآن این استان است؛ ناگفته نماند اهم برنامه‌های این مرکز شامل تربیت حافظ، قاری و همچنین مربیان قرآن کریم خواهد بود.

مطالب مرتبط
captcha