امام راحل(ره) جلوه‌ای از ویژگی «تولی و تبری» فاطمی بود
کد خبر: 1396656
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
حجت‌الاسلام رحیمیان:

امام راحل(ره) جلوه‌ای از ویژگی «تولی و تبری» فاطمی بود

گروه سیاسی: تولیت مسجد مقدس جمکران امروز در جمع نمازگزاران جمعه تهرانی، با اشاره به ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام راحل جلوه‌ای از ویژگی تولی و تبری فاطمی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران امروز، 29 فروردین ماه، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) منشأ خیر کثیر هستند، اظهار کرد: این خیر هم از بعد کمی و هم از بعد کیفی است.
وی افزود: ما سادات بسیاری از ناحیه پدری داریم که بسیاری از آنها در طول قرن های گذشته به دلیل خفقان سید بودن خود را مخفی کردند و ناشناس ماندند؛ اما نوع دیگری از سادات از جانب دختر حضرت زهرا(س) هستند؛ به این صورت که از نوادگان دختران حضرت فاطمه(س) محسوب می شوند و بر اساس علم آمار در طول سی نسل گذشته می توان گفت یکی از مادران و یا پدران شما به این سلسله ارتباط داشتند و به همین دلیل است که احساسی که ما به ایشان داریم، حس فرزند به مادری است.
رحیمیان همچنین اظهار کرد: از نظر کیفیت نیز یازده امام معصوم(ع) و امام زادگان عالی قدری در طول تاریح بودند که در هر دوره و عصری شخصیت های اثرگذار محسوب می شدند؛ از سید مرتضی تا سید بحرالعلوم و ابوالحسن اصفهانی و علامه بروجردی تا امام راحل و امروز رهبر معظم انقلاب هر یک جلوه ای از خیر کثیر حضرت زهرا(س) هستند.
وی اضافه کرد: فرزندی از نسل حضرت زهرا(س) در سالروز ولادت ایشان به عرصه وجود گذاشت و نقشی ایفا کرد که در عصر حاضر مسیر تاریخ را عوض کرد و تمام معادلات دنیا را تغییر داد.
تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: امام خمینی(ره) دین را در مقابل بی دینی و اسلام را در میان ادیان و مکتب اهل بیت را در بین اسلامیان احیا کرد و اگر حضرت مسیح(ع) طبق آیه قرآن و بر حسب درخواست حواریون مائده آسمانی از خدا خواست و حواریون را بر سر این سفره نشاند، اما روح الله ما با گسترانیدن و احیای اسلام ناب محمدی میلیون ها انسان را بر حسب مراتب و بر حسب ظرفیت آنها از این سفره متنعم کرد.
رحیمیان گفت: همه معادلات و برنامه ریزی های تمدن ننگین شاه که برای ملت ما فراهم دیده بود و می رفت جامعه و جوانان را در عمق منجلاب متعفن فرهنگ غرب غرق کند، از سوی امام(ره) از هم پاشید و ملت به نقطه اوج عظمت، استقلال و آزادی رسید.
وی با بیان اینکه امام(ره) همچون حضرت فاطمه(س) مظهر تبری و تولی بود، اظهار کرد: اوج قله حضرت فاطمه (س) تولی ولایت و تبری از دشمنان خدا بود؛ امام راحل نیز جلوه ای از ویژگی تولی و تبری فاطمی بود و حب و بغض شان برای خدا بود و در راه خدا همه چیز را فدا کرده بودند.
تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به توجه ویژه امام(ره) به مستضعفین و کوخ نشینان گفت: ایشان یک سر موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان عالم ترجیح دادند. در مقابل در برخورد با مستکبران جدیت داشتند. بسیاری از افراد تلاش داشتند به این بهانه که با شاه دشمنی دارند، امام(ره) را همراهی کنند اما ایشان بر اساس آیه « مَا کُنتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُدًا» این همراهی ها را نمی پذیرفتند.
وی افزود: در ایران نیز وقتی شنیدند که نمایندگان کارتر برای مذاکره به طرف ایران حرکت کرده اند قبل از ورود هواپیما به فضای ایران امام تنها پیام بدون بسم الله خود را همچون سوره برائت خطاب به هیئت آمریکایی و همچنین به شورای عالی انقلاب و سایر مسئولان صادر کردند و فرمودند نه من با هیئت آمریکایی ملاقات می کنم و نه اعضای شورای انقلاب و نه هیچ یک از مسئولان اجازه ملاقات دارند».
رحیمیان گفت: امام(ره) با همان روحیه فاطمی تصریح می کنند «ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در کشورهای اسلامی می شکنیم و با صدور انقلابمان که در حقیقت صدور اسلام راستین و بیان احکام محمدی است به سیطره و سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه می دهیم و به یاری خدا راه را برای ظهور منجی و مصلح کل و امامت مطلق حق امام زمان هموار می کنیم» .
وی با بیان اینکه تولی و تبری امام(ره) شعاری و تعارفی نبود، اظهار کرد: همانطور که قرآن کریم در مورد پیروان حضرت ابراهیم(ع) می فرماید نزدیک ترین افراد به ابراهیم کسانی هستند که از ایشان پیروی می کنند، بر اساس این قاعده کلی نسبت و خویشاوندی و همراهی و قرابت زمانی و مکانی ملاک نیست.
تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به شاخصه های همراهی با امام(ره) گفت: تبعیت از سیاست «نه شرقی، نه غربی»، مبارزه بی امان و همیشگی با مستکبران و جباران، حمایت از مستضعفان و عدم جدایی دین از سیاست و  پیروی از ولایت فقیه شاخص های پیروی از خط امام است.
وی گفت: در طول تاریخ مدعیان همواره بوده اند؛ در زمان پیامبر(ص) می گفتند ما خدا را قبول داریم اما رسالت تو را نمی‌پذیریم؛ پس از ارتحال ایشان نیز گفتند ما پیامبر را قبول داشتیم اما جانشین او را نمی پذیریم. امروز نیز می‌گویند ما امام زمان(عج) را قبول داریم اما ولایت فقیه را نمی پذیریم و بعد از رحلت امام(ره) گفتند ما ایشان را قبول داشتیم اما جانشین ایشان را نمی پذیریم که در واقع این سخنان پوششی برای فرار از پیروی از حق و تبلیس و تزویر است.
تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: یکی از شاخص های امام(ره) برای شناخت پیروان خط ایشان این است که دشمنان از آنها تعریف و حمایت نکنند؛ این در حالی است که امروز عده ای که مدعی پیروی از این خط هستند مورد حمایت آمریکا و انگلیس و گروه هایی که به آنها پناه برده اند، هستند.
رحیمیان با اشاره به توطئه دشمن برای مقابله با خط امام (ره) گفت: این شیوه شیطانی است که برای مقابله با چیزی با جنس خود وارد عمل می شود همانطور که برای مقابله با دین جریان سلفی و تکفیری را به راه انداختند تا دین را در جهان بی آبرو کنند.
تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: امروز ما در نقطه عطف تاریخ اسلام و بشریت قرار داریم و لیله القدر دنیای اسلام در این دوره قرار گرفته است.
رحیمیان گفت: روند وقوع حوادث طی سال های گذشته نشان می دهد که پیروزی با کیست و راه امام، راه استوار قرآن و راه امام زمان و حق ادامه خواهد داشت و قطعاً هر کس در مقابل این راه حق بایستد مشول عذاب خواهد شد.
تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی به رغم همه توطئه ها، تحریم ها، خیانت ها، جنایت ها و نفاق ها به یک ابرقدرت در دنیا در صحنه حضور دارد؛ همانطور که 68 کشور می خواهند نظام سوریه را ساقط کنند اما خواسته ایران در این مورد پیروز شده است.

captcha