دومین جشنواره خاطره‌گویی دفاع مقدس در یاسوج به‌کار خود پایان داد
کد خبر: 1398806
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳

دومین جشنواره خاطره‌گویی دفاع مقدس در یاسوج به‌کار خود پایان داد

گروه اجتماعی: دومین جشنواره خاطره‌گویی دفاع مقدس و عکس راهیان نور با عنوان «همین دیروز بود» با معرفی برگزیدگان در یاسوج به‌کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، ‌یونس امیری، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، دوم اردیبهشت در دومین جشنواره خاطره‌گویی دفاع مقدس و عکس راهیان نور با عنوان «همین دیروز بود» با اشاره به نام‌گذاری سال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها طی 18 سال گذشته از مقوله فرهنگ صحبت به‌میان آوردند و در‌خصوص ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی صحبت فرمودند.
وی با بیان اینکه این مسئله نشان‌دهنده توجه ویژه مقام معظم رهبری به بحث فرهنگ است، افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی باید برای تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب تلاش کنند.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همه باید پای کار بیایند و در حیطه اقتصاد و فرهنگ با عزمی ملی، جهادگونه فعالیت کنند.
امیری ابراز کرد: کار و مدیریت جهادی وقت و زمان نمی‌شناسد و کسانی‌که مدیریت می‌کنند باید برای پیروزی و موفقیت در عرصه اقتصاد و فرهنگ به‌صورت شبانه‌روزی تلاش کنند.
وی بیان کرد: دشمن به فرهنگ ما سال‌هاست که حمله کرده و ما باید در این جبهه شهدا را الگوی خود قرار داده و در برابر این هجمه‌ها بایستیم.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تنها فرهنگی که می‌تواند در مقابل تهاجم فرهنگی و زورگویی دشمن بایستد و با آن مقابله کند، فرهنگ ایثار، شهادت و عاشوراست.
هم‌چنین امرالله درفشی، مدیر اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: 100 اثر در بخش‌های خاطره و عکس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
وی با بیان اینکه این آثار از سوی هنرمندان سراسر استان به جشنواره ارسال شد، افزود: داوران هم استانی طی چند روز به‌طور دقیق این آثار را بررسی و داوری کردند.
مدیر اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری این برنامه را تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت عنوان و اظهار کرد: هنر نقش مهمی در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، نشر و ترویج آنها دارد.
درفشی هم‌چنین با بیان اینکه خاطرات زیادی در سینه رزمندگان این استان وجود دارد که هنوز بازگو نشده است عنوان کرد: جوانان هنرمند باید برای ثبت و ضبط این خاطرات تلاش کنند.
وی بیان کرد: ثبت و ضبط این خاطرات، موجب ماندگاری حماسه‌های رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده می‌شود.
یادآور می‌شود، در این مراسم هم‌چنین شکرالله واهبی‌زاده، از فرماندهان دوران دفاع مقدس به روایت برخی از خاطرات خود از آن دوران پرداخت.
در پایان این مراسم نفرات برتر بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.
در بخش خاطره‌نویسی دفاع مقدس، میترا رفیعی مقام نخست را کسب کرد و حسین خلیلی و احمد جهانبین رتبه‌های دوم و سوم را به‌دست آوردند.
در این بخش آریا معصومی و جمیله آریایی از سوی هیئت داوران تقدیر شدند.
در بخش خاطرات راهیان نور نیز محمود پیروزه دوم شد و سیدناصر والایثار و مدبر نژاد رتبه‌های بعدی را کسب کردند.
در بخش عکس راهیان نور نیز حسن فتاحیان رتبه اول را کسب کرد و محمود خرم آزادی و علی محمدی دوم و سوم شدند و سید‌محمد‌جواد رکنی نیز مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت.

captcha