تزلزل جایگاه امامت، هدف دشمنان اسلام در طول تاریخ بوده است
کد خبر: 1402568
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
حجت‌الاسلام ‌آقاتهرانی:

تزلزل جایگاه امامت، هدف دشمنان اسلام در طول تاریخ بوده است

گروه اندیشه: امروز دشمن به‌دنبال از بین بردن جایگاه ولایت فقیه، به‌عنوان رکن رکین نظام جمهوری اسلامی ایران است و در تاریخ نیز دشمن در راستای از بین بردن جایگاه امامت امام حسین(ع) سبب به‌وجود آمدن واقعه عاشورا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری روز گذشته، 13 اردیبهشت در ویژه‌برنامه سالروز شهادت امام هادی(ع) که در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم اهل‌ بیت(ع)، احیای دین اسلام بوده است که در این راه جان خود را فدا کرده‌اند.
وی با اشاره به این‌که امام صادق(ع) با تربیت هزاران شاگرد، در راه ترویج دین تلاش کرد، عنوان کرد: این امام بزرگوار دلیل موفقیت خود در تربیت شاگردان را بر چهار اصل استوار دانسته و فرمود: «بر این باور بودم که کار من را کس دیگری انجام نمی‌دهد، پس مجاهده نمودم، دانستم روزی من را کس دیگری نمی‌خورد پس مطمئن شدم، دانستم خدا بر من مطلع است پس حیا کردم، دانستم آخر کار من مرگ است، پس خودم را برای آن آماده کردم.»
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: دلیل موفقیت اهل‌ بیت(ع) همین چهار اصل بوده و همین اصول نیز سبب مردانگی قمر بنی‌هاشم(ع) شده است.
حجت‌الاسلام ‌آقاتهرانی ابراز کرد: امروز دشمن به‌دنبال از بین بردن جایگاه ولایت فقیه، به‌عنوان رکن رکین نظام جمهوری اسلامی ایران است و در تاریخ نیز دشمن در راستای از بین بردن جایگاه امامت امام حسین(ع) سبب به‌وجود آمدن واقعه عاشورا شد.
وی در پایان اظهار کرد: کسی‌که بنای زندگی خود را بر چهار اصل جهاد، تلاش برای کسب روزی، حیا و یاد مرگ بگذارد، قوی خواهد بود و لازم است سیاست، اقتصاد و اخلاق جوامع اسلامی نیز بر این اصول بنا شوند.

captcha