اولین جلسه شورای اقامه نماز استان یزد برگزار شد
کد خبر: 1402893
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
در سال جدید؛

اولین جلسه شورای اقامه نماز استان یزد برگزار شد

خبرنگاران افتخاری/ عباسعلی سرداری: اولین جلسه شورای اقامه نماز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سال 93 با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌‌‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین جلسه شورای اقامه نماز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سال 93 با حضور حجت‌‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن کنفرانس این اداره‌کل برگزار شد.

دبیر شورای ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با بیان اینکه در روایات نماز عَلم دین اسلام معرفی شده و هرگاه در زمان جنگ وقتی علم به زمین بیافتد همه ناامید می‌شوند گفت: باید به گونه‌ای رفتار شود که نماز این عَلم دین اسلام به زمین نیافتد.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید» و نماز بالاترین فریادهاست به تأثیر نماز در عقب راندن دشمن اشاره کرد.

مشاور وزیر ارشاد اهتمام خود اعضا به نماز اول وقت و اقامه آن به استناد روایات متعدد و توجه و توصیه به خانواده و همکاران را از مهمترین وظایف اعضای شورا دانست.

همچنین در این نشست سیدمحمدرضا نجم‌الهدی، مسئول ستاد اقامه نماز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کرد.

یادآور می‌شود، پیشنهاد تدوین سند توسعه اقامه نماز در شورای فرهنگ عمومی، استفاده از ظرفیت مؤسسات قرآنی در اقامه نماز، برگزاری جشنواره عکس نماز با محوریت نوجوانان و جشنواره نماز و رسانه و شرح عناوین اجرایی برنامه‌های سال 93 ستاد اقامه نماز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از مصوبات این جلسه شورا بود.

captcha