نبود مسجد در 50 روستای هرمزگان
کد خبر: 1404625
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲

نبود مسجد در 50 روستای هرمزگان

گروه فعالیت های قرآنی:مدیر کل اوقاف وامورخیریه هرمزگان گفت : با وجود تلاشهای انجام شده در زمینه نهضت مسجد سازی ، 50 روستای استان مسجد ندارد.

حجت الاسلام هاشمی،مدیر کل اوقاف وامورخیریه هرمزگان درگفتگوباخبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)ازهرمزگان گفت : با وجود تلاشهای انجام شده در زمینه نهضت مسجد سازی ، 50 روستای استان مسجد ندارد.

حجت الاسلام هاشمی افزود : همچنین 100 مسجد نیاز به وسایل اولیه از قبیل فرش و تجهیزات صوتی و 80 مسجد نیز نیمه تمام در هرمزگان وجود دارد که امیداوریم با کمک مردم خیر و دولت تا پایان سال مشکل این بناهای مذهبی رفع شود.

وی گفت : افزون بر16 مسجد در بستک و 70 مسجد در بشاگرد بر اثر زلزله های سال گذشته تخریب شده اند که سازمان اوقاف و امور خیریه به دنبال بازسازی و مقاوم سازی این مساجد می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان افزود : با توجه به اینکه اهل سنت افزون بر 30 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند اما تعداد یک هزار و 900 مسجد برادران اهل سنت وجود دارد که می توان گفت از نظر تعداد با مساجد اهل تشیع برابر است.

حجت الاسلام هاشمی گفت : اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان افزون بر 39 طرح برای تحول بقاع متبرکه استان در دست اجرا دارد که ارزش ریالی این طرحها افزون بر56 میلیارد ریال می باشد که می توان از مسجد و مهمانسراهای امام زاده سید سلطان محمد شهرستان رودان، امام زاده سید مظفر قشم به عنوان بخش از این پروزه ها اشاره کرد.

captcha