استان کردستان؛ اولین استان تکمیل کننده اطلاعات پایه موقوفات در کشور
کد خبر: 1415658
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴

استان کردستان؛ اولین استان تکمیل کننده اطلاعات پایه موقوفات در کشور

گروه اجتماعی: رئیس اداره حقوقی ثبتی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه کردستان گفت: استان کردستان با ثبت یک‌‌هزار و ۶۶۵ موقوفه اولین استان تکمیل‌کننده اطلاعات پایه موقوفات در کشور است.

فردین علیزاده، رئیس اداره حقوقی ثبتی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، گفت: سامانه جامع موقوفات و اماکن متبرکه یک بانک اطلاعاتی تحت شبکه است که کلیه اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه در آن به ثبت خواهد رسید.
وی افزود: اداره اوقاف و امورخیریه استان کردستان با به ثبت رساندن اطلاعات یک هزار و 665 موقوفه در سامانه جامع موقوفات زمینه را برای دسترسی و شفاف‌سازی به اطلاعات موقوفات استان فراهم آورده است.
علیزاده با اشاره به اینکه اولین استان تکمیل‌کننده اطلاعات پایه موقوفات در کشور است، اظهار کرد: ثبت و ضبط اطلاعات، شفاف‌سازی، تسریع در دسترسی به اطلاعات و عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش از اهداف راه‌اندازی سامانه جامع موقوقات و اماکن متبرکه در سازمان اوقاف است.
وی اعلام کرد: اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان کردستان با بسیج شبانه‌روزی نیروهای واحد حقوقی ثبتی کلیه شهرستان‌ها موفق شد کلیه اطلاعات موقوفات استان را جمع‌آوری و در سامانه مذکور به ثبت برساند.
رئیس واحد حقوقی ثبتی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه کردستان یادآور شد: واحد حقوقی ثبتی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه با استفاده از اطلاعات سامانه از این پس با حذف اشتباهات انسانی و بهره‌وری از فن‌آوری‌های نوین در راه خدمت به موقوفات و اماکن متبرکه استان انجام وظیفه خواهد کرد.

captcha