نظام‌مند بودن اخبار؛ از جمله عوامل مؤثر در جلوگیری از شایعه‌‌پراکنی
کد خبر: 1426616
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
شهبازی عنوان کرد:

نظام‌مند بودن اخبار؛ از جمله عوامل مؤثر در جلوگیری از شایعه‌‌پراکنی

گروه اجتماعی: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار زنجان رعایت نظم و نظام‌مند بودن اخبار را از جمله عوامل مؤثر در جلوگیری از شایعه‌پراکنی دانست و گفت: با اطلاع‌رسانی شفاف و درست، فضای رسانه‌های استان مطلوب شده و شایعه‌پراکنی برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حمیدرضا شهبازی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار زنجان روز گذشته، 15 تیرماه، در نخستین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان، با بیان این‌که دقت، شفافیت و صداقت در انتشار اخبار، از شاخصه‌های اصلی اطلاع‌رسانی مناسب محسوب می‌شود، گفت: انتشار اخبار صحیح نه تنها زمینه اعتماد عمومی را افزایش خواهد داد، بلکه منجر به افزایش مشارکت عمومی در راستای توسعه استان خواهد شد.

وی رعایت نظم و نظام‌مند بودن اخبار را از جمله عوامل مؤثر در جلوگیری از شایعه‌پراکنی دانست و عنوان کرد: با اطلاع‌رسانی شفاف و درست، فضای رسانه‌های استان مطلوب شده و شایعه‌پراکنی برطرف خواهد شد.

شهبازی ایجاد ارتباط منطقی بین روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی را از جمله ظرفیت‌های مهم در ارتقای فضای اطلاع‌رسانی استان دانست و اظهار کرد: هماهنگی ما بین مطبوعات و تعامل مثبت آنان با روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی، زمینه اطلاع‌رسانی مناسب درباره اقدامات دولت را در پی خواهد داشت.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار زنجان با تأکید بر لزوم استفاده بهتر از ظرفیت‌های رسانه‌ای در جهت اطلاع‌رسانی مؤثر در سطح استان، عنوان کرد: با ایجاد هماهنگی لازم ما بین دستگاه‌های اجرایی در نحوه ارائه خدمات دولت می‌توان زمینه اطلاع‌رسانی نظام‌مند را در استان فراهم آورد.

در ادامه این جلسه، حافظی، مدیرکل روابط‌عمومی استانداری زنجان با اشاره به اطلاع‌رسانی پویا در استان، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی، مقوله‌ای است که با تبلیغات صرف تفاوت اساسی دارد، به طوری‌که در اطلاع‌رسانی راستی‌آزمایی اطلاعات درست، بدون بزرگ‌نمایی انجام می‌شود.

وی شفاف‌سازی را عاملی در جهت تبیین اطلاع‌رسانی مؤثر دانست و یادآور شد: رسانه ملی می‌تواند با توجه به در اختیار داشتن امکانات مؤثر، زمینه جلب و جذب مخاطبان را با تهیه برنامه‌های گفتمانی افزایش دهد.

captcha