جایزه‌ «ایزوتسو» به بهترین نوشتار با موضوع ایران و اسلام اهدا می‌شود
کد خبر: 1438066
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸

جایزه‌ «ایزوتسو» به بهترین نوشتار با موضوع ایران و اسلام اهدا می‌شود

شعب خارجی: در دیدار رایزن فرهنگی ایران در ژاپن با مسئولان دانشگاه «کیئوی» این کشور مقرر شد تا جایزه‌ دوسالانه‌ «ایزوتسو» به محققان ژاپنی که بهترین مقاله یا کتاب درباره‌ ایران و اسلام را تدوین کرده‌ باشند، اهدا شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه شرق آسیا، این دیدار به منظور فراهم کردن مقدمات برگزاری مراسم یکصدمین سالروز تولد پرفسور ایزوتسو، ایران‌شناس و اسلام‌شناس فقید ژاپنی، در محل دانشکده‌ ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد.

در این دیدار رضا یوسفی، رایزن فرهنگی ایران، نقطه‌ نظرات خود مبنی بر اهمیت بزرگداشت مقام پروفسور ایزوتسو، برای ایجاد پیوند و انجام تبادلات فرهنگی بین دو ملت ایران و ژاپن و طراحی جایزه‌ «ایزوتسو» برای اهدا به محققان ژاپنی که بهترین مقاله یا کتاب در زمینه‌ ایران و اسلام تدوین کرده‌اند، را مطرح کرد.

بنابر اعلام این خبر، ‌تاریخ 13 دسامبر برابر با 22 آذر ماه سال جاری، برای برگزاری مراسم بزرگداشت پروفسور ایزوتسو در تالار دانشگاه کیئو با ظرفیت 200 نفر، تعیین شد و «نوموتو»، استاد دانشگاه «کیئو» مدیریت این مراسم را برعهده خواهد داشت.

همچنین در این مراسم مهدی محقق، استاد بازنشسته‌ دانشگاه تهران و از دوستان صمیمی پروفسور ایزوتسو از طرف ایران و یک نفر از اسلام‌شناسان و ایران‌شناسان ژاپنی از طرف این کشور، در زمینه‌ ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی و شخصیت پروفسور ایزوتسو سخنرانی خواهند کرد.

یادآور می‌شود، جایزه‌ دوسالانه‌ پرفسور ایزوتسو نیز از سال 2015 میلادی و به مناسبت یکصد و بیست و پنجمین سالگرد تأسیس دانشکده‌ ادبیات و علوم انسانی، به محققان ژاپنی در حوزه‌های ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و مطالعات تطبیقی ادیان اهدا خواهد شد که دانشگاه کیئو، مسئولیت برگزاری مراسم و تقدیم جایزه را به عهده خواهد داشت.

بودجه‌ این جایزه از محل کمک‌های مالی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه «کیئو» تأمین خواهد شد و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، این دانشگاه را برای برگزاری دوسالانه‌ پروفسور ایزوتسو، حمایت خواهد کرد.

captcha