سال تحصیلی مرکز تخصصی فلسفه اسلامی آغاز شد
کد خبر: 1449658
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶

سال تحصیلی مرکز تخصصی فلسفه اسلامی آغاز شد

گروه اجتماعی: مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی فلسفه اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی فلسفه اسلامی شب گذشته، 22 شهریور با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین فیاضی، رئیس مرکز تخصصی فلسفه اسلامی و جمعی از طلاب این مرکز برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت‎الاسلام و‌المسلمین موسوی، معاون پژوهش مرکز تخصصی فلسفه گفت: مهارت‎آموزی از جمله مهمترین برنامه‎ها و لوازم پژوهش است که باید به فعالان این حوزه پرداخته شود.

وی گفت: نباید موردی پیش بیاید که در زمان گرفتن مدارک بالاتر با مهارت‌های نیاموخته مواجه شویم؛ باید در کنار آموزش، به آموزش و توسعه پژوهش نیز نظر داشته باشیم.

پس از وی حجت‎الاسلام والمسلمین موحد، استادیار مرکز تخصصی فلسفه اسلامی و مجری طرح مباحثه در این مرکز با اشاره به اهمیت مباحثه در حوزه‌های علمیه گفت: یکی از مهمترین فعالیت‎هایی که موجب ارتقای سطح طلاب می‎شود، مباحثه است.

وی افزود: راه استفاده کردن، افاده کردن است؛ شنیدن یک باره درس ما را به جایی نمی‎رساند بلکه باید مباحثه علمی سرلوحه کار قرار گیرد.

مدرس حوزه عنوان کرد: طلاب در مباحثه می‌توانند اشکالات خود را حل کنند و نقش تسهیل‌کننده دارد و طلبه نواقص فهم خود را زودتر از پایان ترم متوجه می‌شود.
سخنران پایانی این مراسم، در ادامه حجت‎الاسلام والمسلمین فیاضی بود که با ذکر این مطلب که افتخار حوزویان، کارگزاری امام زمان(عج) است، گفت: باید مراقب باشیم که این امتیاز از ما گرفته نشود.
وی با بیان اینکه چرا باید در حوزه‌ها رشته فلسفها وجود داشته باشد، افزود: دین از عقاید، اخلاقیات و احکام تشکیل شده است و حوزه‌ها موظفند به هر سه بخش دین بپردازند و برای پرداختن به هر سه مقدماتی لازم است و یکی از این مقدمات فلسفه است.

captcha