عدالت، عامل بقا و استمرار امنیت در جامعه است
کد خبر: 1458387
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴

عدالت، عامل بقا و استمرار امنیت در جامعه است

گروه اجتماعی: رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه عامل بقا و استمرار امنیت در جامعه، برقراری عدالت است، گفت: مردم از مسئولان جامعه خواستار برقراری عدالت هستند و معیار خدمت باید عدالت باشد چرا که بدون عدالت فعالیت‌ها به سرانجام نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، جعفر گل‌محمدی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ظهر امروز، 16 مهرماه در نشست مشترک نیروهای قضایی و انتظامی استان که به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی در مجموعه گلستان امام رضا(ع) زنجان برگزار شد، گفت: نیروی انتظامی از بازوان قدرتمند ولایت فقیه است که رسالت سخت و سنگینی جهت ایجاد امنیت در جامعه برعهده دارد.

وی ایجاد امنیت و سلامت را زمینه توسعه جامعه در همه ابعاد عنوان کرد و افزود: رویکرد مردم‌مداری در نیروی انتظامی و برقراری امنیت مورد توجه فعالان این نهاد انتظامی است و نباید فراموش کرد که ایجاد امنیت و بقای آن، شرایط و ابزار مخصوص به خود را می‌طلبد.

گل‌محمدی با بیان اینکه عامل بقا و استمرار امنیت در جامعه، برقراری عدالت است، بیان کرد: مردم از مسئولان جامعه خواستار برقراری عدالت هستند و معیار خدمت باید عدالت باشد چراکه بدون عدالت فعالیت‌ها به سرانجام نخواهد رسید.

مبنا و معیار کار مسئولان در دستگاه قضایی، قانون است

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: مبنا و معیار کار مسئولان در دستگاه قضایی، قانون است که اگر خدمات ما مبنا و صبغه قانونی داشته باشد هیچ جای شبهه‌ای به وجود نمی‌آید و باید نیروها و کارکنان مجموعه را به سمت اجرای دقیق قانون ارشاد و هدایت کنیم.

وی تعامل و همکاری دوجانبه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: این تعاملات و همکاری‌ها با حفظ حرمت افراد فرصت خدمت به مردم را بیشتر و اثرگذارتر جلوه می‌کند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان رعایت حقوق مردم و تکریم مراجعان در مجموعه دستگاه قضایی را از مؤلفه‌های ارزشمند این دستگاه دانست و اظهار کرد: مردم از قضاوت عادلانه در پرونده‌ها هر چند آرا به ضرر آن‌ها باشد، ناراحت نمی‌شوند بلکه از رفتار و برخورد نامناسب با آ‌ن‌ها آزرده می‌شوند و باید حرمت آن‌ها حفظ شود.

در ادامه این نشست، سردار‌علیرضا صالحی، فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: رسالت همه ائمه اطهار(ع) تشکیل حکومت اسلامی بود و حکومت اسلامی بدون عدالت محقق نشده و دوام نمی‌یابد، چراکه بدون عدالت همه حکمومت‌ها ساقط می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز به خاری چشم دشمنان، امنیت وثبات در کشور حاکم است که این امنیت به برکت عدالت به دست آمده است، اظهار کرد: احقاق حق از وظایف سخت و سنگین قضات بوده و شأن و جایگاه قاضی و قضاوت بسیار بالاست.

سردار‌ صالحی در پایان تعامل و همکاری دو مجموعه دستگاه قضایی استان و نیروی انتظامی را بسیار مطلوب برشمرد و بیان کرد: با همکاری و تعامل این دو مجموعه زمینه و فرصت برای خدمت به مردم با برقراری امنیت و آرامش مهیا می‌شود.

captcha