یمن توانست انقلاب خود را به مسیر درست هدایت کند/ ایران، آماده کمک به کشورهای اسلامی
کد خبر: 1460840
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۱
دبیر‌کل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

یمن توانست انقلاب خود را به مسیر درست هدایت کند/ ایران، آماده کمک به کشورهای اسلامی

گروه سیاسی: دبیر‌کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مردم یمن توانستند پیروزی و انقلاب خود را به مسیر مناسب و صحیح هدایت کنند و امیدواریم به پیروزی‌های بزرگ‌تر برسند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله محمد‌حسن اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) روز گذشته، 24 مهر در دومین روز از همایش بین‌المللی «در سایه‌سار علی» در مشهد، با بیان اینکه مردم یمن توانستند انقلاب را در مسیر مناسب و صحیح هدایت کنند، گفت: امیدواریم خدا دشمنان مسلمانان از جمله مردم یمن را نابود کند و پیروزی را به امت اسلامی برساند.

آیت‌الله اختری افزود: مردم یمن پس از چند سال جهاد در راه خدا، تلاش برای حفظ انقلاب، بازگرداندن حقوق از دست رفته و همچنین بازگرداندن امور به حالت صحیح خود، موفقیت‌های بزرگی را به‌دست آوردند و امیدواریم همچنان به پیروزی‌های بزرگ برسند.

وی با اشاره به نامگذاری فاصله بین عید قربان تا غدیر به نام هفته ولایت و امامت گفت: ما این هفته را، هفته تبلور و تشعشع ولایت اسلامی می‌دانیم و ما باید تلاش کنیم تا کرامت خود را بر اساس کرامت اهل بیت(ع) بازسازی کنیم.

آیت‌الله اختری تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند قضیه تاریخی و عظیم غدیر را نابود کنند و این نعمت الهی را به دروغ نادیده بگیرند بنابراین ضرورت دارد که تلاش کنیم تا به زنده نگه داشتن عید غدیر اهتمام ورزیم تا بتوانیم همچنان عزت خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره جذیان پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شروع حرکت انقلابی مردم گفت: من همانند بسیاری دیگر توفیق داشتم تا در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کنار مردم باشم و در آن زمان به چشم خود دیدم که بسیاری از وعده‌های خداوند برای مؤمنان تحقق یافت.

آیت‌الله اختری ادامه داد: چه کسی تصور می‌کرد که یک مجموعه کوچک از جوانان مسلمان مثل مقاومت اسلامی در لبنان، توانایی دارد دشمنی بی‌‌رحم و جنایتکار با قدرت بالای سیاسی و نظامی را شکست دهد.

وی افزود: چه کسی می‌توانست تصور کند که ملت تحت ستم و مظلوم فلسطین بتواند تشکیلاتی را تأسیس کند که بتواند بدون اسلحه و امکانات دفاعی، دشمن اسرائیلی را در چندین جنگ شکست دهد و این‌ها به برکت مقاومت مردم امکان‌پذیر شد.

دبیر‌کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یادآور شد: مردم فلسطین، پرچم اسلام را بر افراشتند و عنوان مقاومت اسلامی را برای خود برگزیدند. در جنگ 51 روزه نیز با تمام پشتیبانی‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشورهای عربی منطقه از اسرائیل، توانستند پیروز شوند و این امر با یاری خداوند به سرانجام رسید.

آیت‌الله اختری با بیان پیشرفت‌های قابل توجه جمهوری اسلامی ایران از زمان انقلاب تا‌کنون گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب پیشرفت‌های فراوانی داشته و حتی یک قدم به عقب ننشسته است. پس از پیروزی‌های عراق، لبنان، فلسطین و افغانستان، شاهد پیروزی مردم یمن هستیم.

وی‌ نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر را شعار، و تبیین‌کننده اهداف حکومت اسلامی دانست و تصریح کرد: ملت ایران بعد از گذشت 35 سال از انقلاب، همچنان با حکومت همراه هستند و  آن را تأیید می‌کنند و همه این‌ها برای این است که ما از اسلام پیروی می کنیم.

آیت‌‌الله اختری با تأکید بر التزام به دین و عمل به آن به‌عنوان هدف اصلی و اساسی مسلمانان، گفت: ما باید از وحدت مسلمانان نگهبانی کرده و توطئه‌ها را به خوبی بشناسیم همچنین نباید وضعیت کشور را مصر را فراموش کنیم زیرا دشمن می‌خواهد به هر روشی به هدف خود برسد.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد فتنه درست کند و خود را مشوق و نصیحت‌کننده نشان دهد همانند عربستان صعودی که در تمامی جنایت‌ها، خون‌های ریخته شده و حتی موضوع سوریه نیز دست دارد.

آیت‌الله اختری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به کشورهای اسلامی است تأکید کرد: مسیر و حرکت جمهوری اسلامی ایران و قدم‌هایی که به شکل علمی برداشته، موفق بوده است و ایران توانسته در 25 سال گذشته پس از جنگ، در زمینه‌های مختلف تکنولوژی، صنعت و صنعت دفاعی به جایگاه بالایی برسد.

وی خطاب به مردم یمن گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار شما ایستاده و با تمام توان آماده همکاری است. ضرورت دارد که گول حقه‌های شیطانی دشمنانی مثل آمریکا و اسرائیل را نخوریم زیرا آن‌ها نمی‌خواهند چیزی از اسلام باقی بماند.

captcha