برگزاری جشن ميلاد حضرت ولی‌عصر (عج) در نمايندگی‌های فرهنگی ايران در خارج از كشور
کد خبر: 1810447
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۸

برگزاری جشن ميلاد حضرت ولی‌عصر (عج) در نمايندگی‌های فرهنگی ايران در خارج از كشور

گروه فرهنگ و هنر: جشن ميلاد حضرت ولی‌عصر (عج) ديروز، 16مردادماه، به همت نمايندگی‌های فرهنگی ايران در كشورهای صربستان، ارمنستان، زيمبابوه، تركيه، امارات، تركمنستان و سودان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، جشن ميلاد حضرت ولی‌عصر(عج) در تركيه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، تلاوت قرآن مجيد، مداحی، مولودی‌خوانی و شام در محل خانه فرهنگ ايران در آنكارا همراه بود.
همچنين اين مراسم در صربستان در محل اقامتگاه سفير جمهوری اسلامی ايران در بلگراد با حضور ايرانيان مقيم، دانشجويان، كاركنان سفارت و رايزنی فرهنگی ايران و خانواده‌های آنان برگزارشد؛ ملكشاه، كفيل جمهوری اسلامی ايران در صربستان و فريد افتخاری، وابسته فرهنگی كشورمان در اين كشور در اين مراسم درباره وظايف انسان در ايام غيبت حضرت مهدی (س) و عدالت گستری ايشان در ايام ظهور مطالبی عنوان كردند.
مراسم جشن ميلاد حضرت ولی‌عصر (عج) در ارمنستان نيز با حضور پرشور عاشقان و منتظران آن حضرت در مسجد جامع (كبود) ايروان با سخنرانی «حجت الاسلام والمسلمين سيد ابوالحسن نواب» رئيس دانشگاه اديان و مذاهب ارمنستان برگزار شد.
همچنين آيين ويژه نيمه شعبان در امارات با سخنرانی«حاتمی» رايزن فرهنگی ايران و «آصفی» سفير ايران در امارات عربی متحده، مولودی خوانی، اعطای هدايا و ضيافت شام برگزار شد.
جشن نميه شعبان در نمايندگی‌های فرهنگی ايران در زيمبابوه، تركمنستان و سودان نيز برگزار شد.
captcha