نميه شعبان بهترين فرصت برای تبيين و تعريف جامعه مهدوی است
کد خبر: 2358949
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰

نميه شعبان بهترين فرصت برای تبيين و تعريف جامعه مهدوی است

گروه سياسی و اجتماعی: نيمه شعبان بهترين فرصت برای تبيين و تعريف جامعه مهدوی است و در اين ايام بايد با برگزاری جشن‌‌ها و برنامه‌های فرهنگی شاخصه‌های جامعه منتظر تبيين شود.

سعيد معصومی، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی كوثر يكشنبه، 11 تيرماه در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اردبيل، درخصوص دلايل غيبت امام زمان(عج) تصريح كرد: غيبت امام زمان(عج) از اموری است كه عقل بشر به تنهايی از كشف همه اسرار آن ناتوان است و پيوسته مورد سؤال قرار گرفته و فكرها را مشغول نموده است، ولی بايد توجّه داشت كه بر اساس برخی روايات، علت و فلسفه واقعی غيبت امام مهدی(عج) سری از اسرار الهی است كه حكمت آن بر بندگان پوشيده است و جز خدا و امامان معصوم(ع) كسی از آن اطلاع كافی و كامل ندارد و تنها بعد از ظهور آن حضرت اين مطلب روشن خواهد شد.
وی از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و جشن در اين ايام در اين شهرستان خبر داد و ادامه داد: شب ولادت منجی عالم بشريت(عج) بهانه‌ای شد تا اهالی ولايتمدار كوثر بار ديگر با ايجاد شور و نشاط معنوی اين ايام را جشن بگيرند.
معصومی تصريح كرد: همزمان با شب ولادت با سعادت منجی عالم بشريت، حضرت مهدی موعود(عج) جشن بزرگ نيمه شعبان در محل پارك شكوفه‌های بادام شهرستان كوثر و در فضايی باز برگزار خواهد شد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان كوثر با اعلام اينكه اين مراسم با هدف ايجاد شور و نشاط معنوی در جامعه برگزار می‌شود، تصريح كرد: مردم ولايی و دوستداران اهل بيت(ع) می‌توانند در 14 تير ماه 91 و بعد از نماز مغرب و عشا، شب ميلاد حضرت قائم(عج) در پارك شكوفه های بادام اين شهر، اين شب را جشن بگيرند.
معصومی در ادامه خاطر نشان كرد: سخنرانی، شعرخوانی، مولدی خوانی و اجرای قطعات موسيقی ريز برنامه‌های پيش‌بينی شده برای اين مراسم است.
captcha