گردهمايی مبلغان و روحانيان فرهنگ مهدويت در گرمی برگزار شد
کد خبر: 2362189
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۲

گردهمايی مبلغان و روحانيان فرهنگ مهدويت در گرمی برگزار شد

گروه سياسی و اجتماعی: با حضور امام جمعه شهرستان گرمی و همزمان با عيد نميه شعبان پنجشنبه، 15 تيرماه گردهمايی مبلغان و روحانيان فرهنگ مهدويت در اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اردبيل، حجت‌الاسلام يدالله صفری، امام جمعه شهرستان گرمی در گردهمايی مبلغان و روحانيان فرهنگ مهدويت در این شهرستان گفت: ادعای ظهور قريب‌الوقوع و قطعی امام عصر(عج) ادعای انسان‌های با تفكر ناقص و ابتر است كه سبب بی‌اعتمادی مردم به موضوع مهدويت و ظهور می‌شود.
وی تصريح كرد: جلب اعتماد مردم بزرگترين سرمايه در نظام اسلامی است كه نبايد با طرح موضوعات بی‌پايه و اساس دچار خدشه شود چرا كه تعيين زمان ظهور از علوم نهانی است كه بشر نمی‌تواند بر آن زمان و مكانی مشخص در نظر گيرد.
امام جمعه شهرستان گرمی ادعاكنندگان ظهور قريب‌الوقوع را همسنگ انكاركنندگان اين امر جلی و روشن توصيف كرد و ادامه داد: در ظهور امام عصر(عج) بايد زمينه و شرايط به گونه‌ای فراهم شود تا آن حضرت بتواند حاكميت ظالمان و جباران را از بين برده و در كنار ياران اندك خود بتواند عدالت را برقرار كند.
حجت‌الاسلام صفری مبلغان را به ترويج معارف اسلامی بر اصل مهدويت فراخواند و خاطرنشان كرد: مهدويت مهمترين بحث مورد نياز جامعه امروز است كه تاكيد بر اصل آن از سوی مبلغان و مبلغات امری ضروری است.
وی گفت: شناساندن امام عصر(عج) به جوانان بايد مهمترين مأموريت همه مبلغان دينی باشد زيرا خداوند وجود نازنين امام زمان را برای هدايت دوباره بشريت اندوخته و آن را ذخيره جهان قرار داده است.
امام جمعه گرمی ادامه داد: در شرايطی كه دشمن امروز به اصل اعتقادی جوانان می‌تازد ما نبايد اين فرصت را به آنها بدهيم كه جوانان ما كه مهمترين سرمايه‌های كشور هستند از دستمان خارج شوند.
حجت‌الاسلام صفری طرح اعزام مبلغ به روستاها در راستای آموزش مباحث دينی را بسيار مفيد دانست و افزود: روحانيان همواره در طول تاريخ به عنوان سربازان اسلام در صيانت از ارزش‌های دينی پيشگام بوده‌اند.
حجت‌الاسلام سيدجعفر موسوی رئيس اداره تبليغات اسلامی گرمی هم با ارائه گزارشی از فعاليت‌ها و برنامه‌های فرهنگی اين اداره در اعياد شعبانيه از برگزاری همايش روحانيان اين شهرستان در آستانه ماه مبارك رمضان خبر داد.
وی اظهار اميدواری كرد: با تكيه بر رهنمودهای امام جمعه و تعامل روحانيان اين شهرستان سطح كيفی و كمی برنامه‌های معنوی و مذهبی در منطقه ارتقا يابد.
captcha