عشق به ولایت علی(ع)، حساب‌رسی انسان را سهل می‌کند
کد خبر: 2608504
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹

عشق به ولایت علی(ع)، حساب‌رسی انسان را سهل می‌کند

گروه انديشه: هر فردی كه عشق به علی(ع) را داشته باشد، در سه مرحله اين امام بزرگوار را حاضر و در كنار خود می‎بيند: لحظه مرگ، دوم در لحظه سؤال قبر و سوم به‌هنگام عرضه عمل بر خداوند متعال در روز قيامت كه با حضور و معرفی او توسط امام علی(ع)، حساب آسانی را به‌دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری بين‎المللی قرآن(ايكنا) شعبه زنجان، حجت‎الاسلام مهدی محبی، مدرس حوزه علميه امام صادق(ع) زنجان روز گذشته، سوم آبان‌ماه در امامزاده سيدابراهيم(ع) زنجان، گفت: در كتاب‎های شيعه و سنت آمده است امام رضا(ع) پس از ورود به ايران در سخنرانی خود در مرو اعلام كردند كه اگر مردم حقيقت غدير را درك كنند، ملائكه روزی ده بار با آنان مصاحبه می‎كنند.
وی تأكيد كرد: در روايت اهل بيت(ع) آمده است كه در روز غديرخم هر جا كه هستيد سعی كنيد خود را به حرم حضرت اميرالمؤمنين(ع) برسانيد و در غير اين صورت سلام بر ايشان و ابراز عشق به امامت و ولايت امام علی(ع) را فراموش نكنيد.
مدرس حوزه علميه امام صادق(ع) زنجان افزود: هر فردی كه عشق به علی(ع) را داشته باشد، در سه مرحله اين امام بزرگوار را حاضر و در كنار خود می‎بيند: لحظه مرگ، دوم در لحظه سؤال قبر و سوم به‌هنگام عرضه عمل بر خداوند متعال در روز قيامت كه با حضور و معرفی او توسط امام علی(ع)، حساب آسانی را به‌دنبال خواهد داشت.
اين كارشناس مسائل مذهبی با بيان اين‌كه عيدغديرخم، بزرگترين عيد مسلمين است، عنوان كرد: اين روز، عيد ولايت است و طبق روايتی از امام صادق(ع) تمام 124 هزار پيامبر در اين روز جانشين و وصی خود را به امر خداوند متعال انتخاب و معرفی كرده‎اند و در پايان حضرت محمد(ص) در اين روز ولايت امام علی(ع) را به مسلمانان ابلاغ كرده است.
وی خاطرنشان كرد: خطبه غدير تنها در محل غديرخوانده نشده است بلكه در چهار محل و به هنگام حج ازسوی پيامبر اكرم(ص) روايت شده است: ابتدا در مرو، سپس عرفه و پس از آن در منا و در نهايت در محل غديرخم با جمع شدن تمامی حج‌گزاران در آن مكان، اين پيام عظيم ولايت بر مسلمانان عرضه شده است.
حجت‌الاسلام محبی در پايان با اشاره به اين‌كه در روز غدير خم خداوند متعال نعمت را بر انسان‎ها تكميل كرده است، ابراز كرد: ولايت‌پذيری به اين معنا است كه انسان عاشقانه و مخلصانه قدم در راه ولی خود بگذارد و مسلمانان بايد همواره در تلاش باشند تا اين ولايت‎پذيری را در خود تقويت كنند.
captcha