جلسات قرآن شکرالله میرزایی در سه نقطه شهر/ نابینا و مدرس نابینایان
کد خبر: 2613980
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹

جلسات قرآن شکرالله میرزایی در سه نقطه شهر/ نابینا و مدرس نابینایان

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسات آموزش عمومی قرآن شکرالله میرزایی، پنج‌شنبه‌ها در هیئت پیروان مکتب قرآن و سه‌شنبه‌ها در سرای محله بهارستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسات آموزش عمومی قرآن شکرالله میرزایی، قاری و مدرس قرآن، پنج‌شنبه هر هفته در هیئت پیروان مکتب قرآن در میدان بهارستان، کوچه نظامی، پلاک 27 ویژه آقایان و بانوان نابینا و عموم علاقه‌مندان از ساعت 17:30 تا 20 برگزار می‌شود.
این جلسه حدود 10 سال است که با حضور 60 نفر و در مناسبت‌ها با حضور حدود 120 نفر برپا می‌شود. رشته‌های روخوانی، تجوید، ترجمه و مفاهیم، قرائت، صوت و لحن، تفسیر و حفظ قرآن در سطوح مبتدی، پیشرفته و تخصصی آموزش داده می‌شود.
همچنین جلسه دیگر این مدرس قرآن سه‌شنبه‌ها در سرای محله بهارستان، واقع در خیابان ظهیرالاسلام، کوچه جوادی است که از ساعت 18 تا 19:30 برپا می‌شود.
میرزایی جلسه دیگری هم دارد که با عنوان «هیئت منتظر حضرت قائم(ع)» به صورت سیار در محدوده تهران‌نو، تهران‌پارس و بزرگراه شهید محلاتی برگزار می‌شود. این جلسه در حدود 35 سال در حال برگزاری است.
شکرالله میرزایی متولد سال 1333 در کیلان دماوند است. وی که تا سن 14 سالگی بینا بوده است در اثر سانحه تصادف نابینا شده است. میرزایی در سال 54 مدرک دیپلم گرفته است و در سال 58 مدرک کارشناسی‌اش را در رشته الهیات از دانشکده الهیات دانشگاه تهران دریافت کرده است.
وی مدرس احکام، قرآن، تواشیح و سرود در مرکز آموزش خزانه سازمان بهزیستی است. میرزایی که آموزش قرآن را از سال 50 به صورت تخصصی آغاز کرده است از محضر اساتیدی چون محمدرضا ستوده‌نیا و علی ضیایی بهره گرفته است. وی قرآن را از طریق کتاب تجوید حلیةالقرآن نوشته سیدمحسن موسوی‌بلده و گوش دادن به نوارهای صوتی آموزش قرآن فرا گرفته‌ است.
وی شاگردانی چون روح‌الله دلواری، حافظ 10 جزء و دارنده مقام اول مسابقات سازمان بهزیستی در کشور، سامی ملک‌محمدی، حافظ 20 جزء و دارنده رتبه‌های متعدد داخلی و علی صابریان(نابینا و کم‌شنوا و حافظ کل قرآن) دارد.

captcha