جهالت بنیان فکری گروه‌های تکفیری را تشکیل می‌دهد
کد خبر: 2706314
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
امام جمعه موقت سنندج:

جهالت بنیان فکری گروه‌های تکفیری را تشکیل می‌دهد

گروه سیاسی:امام جمعه موقت سنندج ریشه و بنیان فکری گروه‌های تکفیری را جهل اعلام کرد و گفت: در طول تاریخ دشمنان اسلام به دنبال ایجاد اختلاف به شیوه های مختلف بین مسلمانان بوده‌اند که هیچگاه موفق نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا امین راستی، امام جمعه موقت سنندج  امروز، 23 دی ماه در همایش امت واحده غرب کشور با اشاره به اینکه برای وحدت بین مسلمانان محورهایی وجود دارد، اظهار کرد: اولین محور وحدت اسلامی بین مسلمانان قرآن است.
وی با اشاره به اینکه تبعیت از شریعت اسلام جزء موضوع‌های اجتناب ناپذیر در دین اسلام است، افزود: تبعیت از شریعت اسلام از محورهای اساسی دین اسلام  و جزو واجبات دینی بوده است.
امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه قرآن، حدیث رسول و معصومان از ام‌المصادر در تشریح قانون اساسی مسلمانان است، عنوان کرد: قرآن مصدر اول قانون اساسی است.
وی ادامه داد: یک سری از آیات قرآنی، احادیث پیامبر و ائمه معصومان قطعی الدلاله هستند و شیعیان و اهل تسنن در این زمینه‌ها با هم اختلافی ندارند.
ماموستا راستی با بیان اینکه همه آیات قرآنی قطعی الدلاله نیستند، تصریح کرد: اختلاف بین فقهای اهل تشیع و تسنن در زمینه آیات و احادیث قطع الدلاله وجود ندارد.
امام جمعه موقت سنندج با اشاره به شکل‌گیری گروه تکفیری‌های داعش  بیان کرد: این افراد خود را جهادی معرفی می کنند اما اصلا معنی جهاد را نمی‌دانند.
وی با اشاره به غنی بودن دین اسلام از تمام جنبه‌ها به ویژه جنبه اعتقادی عنوان کرد: در قرآن کریم خداوند وعده داده روزی دین اسلام بر تمام دنیا حکومت می کند.
ماموستا راستی ریشه و بنیان فکری گروه‌های تکفیری را جهل اعلام و عنوان کرد: در طول تاریخ دشمنان اسلام به دنبال ایجاد اختلاف به شیوه های مختلف بین مسلمانان بوده‌اند که هیچگاه موفق نمی شوند.
وی با اشاره به فعالیت دشمنان اسلام بر سر به وجود آمدن گروه تکفیری داعش تصریح کرد: هدف دشمنان از به وجود آمدن گروه های تکفیری ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان بوده است.
امام جمعه موقت سنندج با اشاره به تشکیل گروه القاعده افزود: در یک مقطع زمانی تشکیل این گروه القاعده می توانست بر ضد اسلام جواب دهد اما پس از آن دشمنان تصمیم به تشکیل گروه تکفیری داعش گرفتند.
وی گروه تکفیری داعش را عریان از علمف حقیقت و هر نوع فضایل اخلاقی خواند و یادآور شد: داعش امروز خود را مجری احکام الهی معرفی می کنند در حالی که این گروه برای تخدش وارد کردن به دین اسلام تشکیل شده است.

captcha