نوجوانی که مایه افتخار والدین است، دچار آسیب اجتماعی نمی‌شود
کد خبر: 2760971
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
مخترع نظام ارتقا هوش اجتماعی کودک:

نوجوانی که مایه افتخار والدین است، دچار آسیب اجتماعی نمی‌شود

گروه اجتماعی: اگر یک فرد در سن نوجوانی احساس کند که پدر و مادرش به او افتخار می‌کنند، به‌طور قطع دچار فساد اخلاقی، اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود و این احساس افتخار تنها با انجام دادن وظایف نوجوان می‌تواند به او القا شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، شهرام اسلامی، مخترع نظام ارتقا هوش اجتماعی کودک عصر دیروز، 4 بهمن در سمینار آموزشی «جدیدترین روش‌های تربیتی و رفتار با کودکان و نوجوانان» که در سالن همایش‌های هلال احمر زنجان برگزار شد، با تأکید بر این‌که بزرگ‌ترین وظیفه هر پدر و مادر این است که خوشبخت زندگی کردن را به فرزندان خود بیاموزند، گفت: کودک باید نظام و روش زندگی پدر و مادر خود را قبول داشته باشد تا در آینده نیز از آن پیروی کند.
وی افزود: در طول ادوار مختلف تاریخی در کشور، نظام زندگی خانوادگی تغییر کرده و نظام «پدرسالاری» تغییر کرد، چراکه فرزندان آن نسل، این نظام را قبول نداشتند و در عوض امروز این نظام به نظام «فرزندسالاری» تبدیل شده است و به طور قطع در نسل آینده که هر یک در خانه «سالار» بوده‌اند، مشکلات مختلفی را به‌وجود خواهد آورد؛ از این‌رو این نظام باید هرچه سریع‌تر تغییر کند.
مخترع نظام ارتقا هوش اجتماعی کودک با اشاره به این‌که باید به فرزندان خود بیاموزیم که خوشبخت زندگی کردن، دارایی و رفاه مادی نیست، ابراز کرد: این موضوع مورد تأکید دین مبین اسلام نیز قرار دارد که خوشبختی باید بین مردم تقسیم شود.
اسلامی با بیان این‌که خوشبختی به این معناست که از ساده‌ترین لحظات و موقعیت‌های زندگی نیز لذت ببریم، تصریح کرد: تربیت صحیح نیز تربیتی است که به فرزندانمان یاد بدهیم که از ساده‌ترین لحظات و موقعیت‌های زندگی خود لذت ببرند.

موقعیت تجربه کردن آسیب‌های کوچک را در کودکی برای فرزندانمان فراهم کنیم
وی اظهار کرد: متأسفانه این یک واقعیت است که آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و فساد اخلاقی در اجتماع، انتظار فرزندان ما را می‌کشند و باید برای جلوگیری از ورود فرزندان به ورطه این آسیب‌ها چاره‌ای اندیشیده و تلاش کنیم.
این مدیر برتر مهارت و آموزش کودکان ادامه داد: یکی از راهکارهایی که با به‌کارگیری آن می‌توان از ورود فرزندان به ورطه آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد، این است که به او بفهمانیم که برای کوچک‌ترین کارهای مثبتی که انجام می‌دهد، دو نفر در دنیا هستند که به او افتخار می‌کنند و آن دو نفر، پدر و مادر کودک و نوجوان هستند.
مخترع نظام ارتقاع هوش اجتماعی کودک عنوان کرد: اگر یک فرد در سن نوجوانی احساس کند که پدر و مادرش به او افتخار می‌کنند، به طور قطع دچار فساد اخلاقی، اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود و این احساس افتخار تنها با انجام دادن وظایف نوجوان می‌تواند به او القاء شود.

شهروندان آگاه، سرمایه‌های هر شهر محسوب می‌شوند
اسلامی با تأکید بر این‌که باید به فرزندانمان اجازه تجربه کردن آسیب‌های کوچک را در سنین کودکی بدهیم، خاطرنشان کرد: خوشبختی از آن کسانی نیست که هیچ آسیب و دشواری را در طول زندگی خود تجربه نکرده‌اند، بلکه باید اجازه بدهیم تا فرزند در دوره کودکی آسیب‌های خفیف‌شده را تجربه کند تا در بزرگسالی به سمت آنها نرود.

در ادامه این همایش، سعید صفوی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان با اشاره به این‌‌که برای اداره هر شهر دو سرمایه اقتصادی و اجتماعی لازم است، گفت: در شرایط فعلی اقتصادی در سطح کشور، اگر شهروندانی توانمند و آگاه به مسائل شهری داشته باشیم، به طور قطع به سرمایه کمتری برای اداره شهرها نیاز خواهیم داشت.
وی در پایان یادآور شد: شهرداری زنجان ضمن این که یک نهاد خدماتی محسوب می‌شود، به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی قوی نیز فعالیت داشته و در همین راستا در ماه‌های اخیر اقدام به برگزاری سلسله سمینارهای آموزشی شهروندی نموده است و امید است نتایج آنها به زودی در میادین شهر نصب شود.

captcha