خاطرات نوه میرزای شیرازی منتشر می‌شود/ روزشمار انقلاب به 18 جلد می‌رسد
کد خبر: 2852776
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
حجت‌الاسلام فخرزاده:

خاطرات نوه میرزای شیرازی منتشر می‌شود/ روزشمار انقلاب به 18 جلد می‌رسد

گروه ادب: مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری اظهار کرد: خاطرات نوه آیت‌الله سیدرضی شیرازی، محمد صدر و «روزشمار جمهوری اسلامی» منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از حوزه هنری، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید فخرزاده، مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری درباره کتاب‌های جدیدی که قرار است از سوی این مرکز به انتشارات سپرده شود، گفت: یکی از کتاب‌های جالبی که در دست انتشار است و پیش‌بینی می‌کنیم مورد استقبال مخاطبان واقع شود، خاطرات آیت‌الله سیدرضی شیرازی از فیلسوفان عصر حاضر است.
وی اظهار کرد: وی نوه میرزای شیرازی است و با دیده‌ها و شنیده‌هایی که داشته، در این کتاب خاطراتی از پدر و پدربزرگ‌ خود تعریف می‌کند که جزئیات تداوم جریان مبارزه در این خانواده برای خوانندگان جالب خواهد بود.
حجت‌الاسلام فخرزاده همچنین گفت: خاطرات جواد منصوری نیز در دست انتشار است. جلد اول این کتاب چند ماه پیش منتشر شده و جلد دوم نیز که به حوادث پس از انقلاب تا سال 67 می‌پردازد، به زودی منتشر خواهد شد.
وی درباره کتاب دیگری که از سوی این واحد در دست چاپ قرار دارد، بیان کرد: یکی دیگر از این کتاب‌ها خاطرات محمد صدر است. وی از سیاسیون شناخته شده است که مدت‌ها معاون وزارت خارجه بوده و چون از خاندان صدر است و خانواده ایشان در فضای امام موسی صدر و خودشان در فضای سیاسی بوده‌اند، خاطرات جالبی دارند که در دست انتشار است.
مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری درباره کتاب «روزشمار انقلاب اسلامی ایران» گفت: مقطعی که برای این کتاب در نظر گرفته شده از اوایل سال 56 تا 22 بهمن 57 است. در ادامه این پروژه، روزشمار دیگری در موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی در حال تنظیم است که از پیروزی انقلاب و در واقع شکل‌گیری جمهوری اسلامی شروع می‌شود و عنوان «روزشمار جمهوری اسلامی» را بر خود گرفته است.
حجت‌الاسلام فخرزاده اظهار کرد: به طور کلی مجموعه «روزشمار انقلاب اسلامی ایران» با اضافه شدن چهار جلد دیگر، در مجموع به 18 جلد می‌رسد و تلاش می‌کنیم هر چهار جلد برای نمایشگاه کتاب امسال آماده شود که علاقه‌مندان بتوانند این کتاب‌ها را به صورت یک‌جا خریداری کرده و از آن استفاده کنند.

captcha