جلوگیری از سوءبرداشت‌های قانون‌ بیمه فعالان قرآنی با شفاف‌سازی محقق می‌شود
کد خبر: 2853882
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
حسن محمدی:

جلوگیری از سوءبرداشت‌های قانون‌ بیمه فعالان قرآنی با شفاف‌سازی محقق می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: ضروری است تا با شفاف‌سازی از سوءبرداشت‌ و سوء‌تفاهم‌ها در زمینه قانون‌ بیمه فعالان قرآنی جلوگیری شود.

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب که زمینه اداری کشور با شرایط منحصر به فرد مؤسسات قرآنی سازگاری ندارد، گفت: در حال حاضر بسیاری از مؤسسات انرژی خود را صرف برطرف کردن مشکلات اداری و قانون برای ارائه بهتر بحث‌های آموزشی می‌کنند و مؤسسات شرایط سختی را در حوزه‌های حمایتی دارند.

وی با اشاره به اینکه البته قوانینی وضع شده و اتفاقات خوبی در چند سال اخیر رخ داده است، اظهار کرد: اما هنگامی که این قوانین به حوزه اجرا می‌رسد مجریان و متولیان، تفاسیر گوناگونی از این قوانین دارند به گونه‌ای که مشکلاتی برای مؤسسات در این زمینه‌ها ایجاد کرده‌ است و این امر می‌طلبد تا قوانین شفاف‌تر شود.

محمدی با اشاره به اینکه ضروری است تا با شفاف‌سازی از سوءبرداشت‌های مختلف و سوء‌تفاهم‌ها در زمینه قانون‌های بیمه فعالان قرآنی جلوگیری شود، تصریح کرد: هنگامی که خبر راه‌اندازی صندوق قرآنیان را شنیدیم، هم خوشحال شدیم و هم ناراحت از این نظر که درست نبود در ذیل صندوق هنرمندان قرار بگیریم زیرا به هر حال استقلال داشتن در حوزه حمایت‌ها و تسهیلات این چنینی، خوب و مهم است.

اقدامات ملموس عملیاتی در زمینه بیمه فعالان قرآنی انجام نشده

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک سال و نیم از قطعی شدن بیمه فعالان قرآنی می‌گذرد و اقدامات ملموس عملیاتی در این زمینه انجام نگرفته است، تأکید کرد: حدود یک ماه پیش، جلسه‌ای با معاونت قرآن و عترت و صندوق اعتباری هنر داشتیم که همکاران معاونت از ما خواستند تا فهرستی از متقاضیان و دارندگان شرایط بیمه تکمیلی در کمتر از یک روز به آنها ارائه شود که پس از پیگیری این اتحادیه فهرستی در کمتر از 24 ساعت تهیه و تحویل داده شد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور اظهار کرد: با توجه به این عجله در دریافت فهرست، اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته و باید دوستان در معاونت قرآن وعترت پاسخگو باشند که چرا علی‌رغم این ایجاد امیدواری کاذب در مؤسسات و ضرورت ارائه فهرست در کمتر از یک روز هنوز هیچ اتفاق واقدامی رخ نداده است؟ آیا صندوق اعتباری هنر، نمی‌خواهد همکاری کند لذا باید رسما اعلام کند و آیا همکاران در معاونت قرآن و عترت هیچ عملکردی در این خصوص انجام نداده‌اند؟

وی با تأکید بر اینکه افرادی بوده‌اند که در این مدت در زمینه پرداخت هزینه‌های گزاف درمانی به دلیل تحت پوشش بیمه تکمیلی نبودند، دچار مشکل شده‌اند، بیان کرد: این افراد می‌توانستند خودشان در این زمینه به صورت شخصی اقدام کنند و قطعاً در خصوص این افراد و فعالان قرآنی که مظلومانه به آنها جفا می‌شود، مسئول هستیم.

اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت مجری بیمه فعالان قرآنی است

محمدی با تأکید براینکه شفاف‌سازی و صراحت در این امور ضروری است و با اشاره به بیمه فعالان قرآنی، ادامه داد: بیش از  10 روز است که اعلام شده تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت قرآن و عترت با صندوق اعتباری هنر امضا شده است. با وجود اینکه اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، مجری این بیمه فعالان قرآنی است اما دوستان سراسر کشور، ما را مسئول این امر می‌دانند که شاید به برکت آن، بیمه فعالان قرآنی فعال شود که باید زمان دقیق این بیمه اعلام شود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور تصریح کرد: تعاملات و مرحله اجرایی بیمه فعالان قرآن برعهده این اتحادیه است البته سیاست‌گذاری آن از همان ابتدا با معاونت قرآن و عترت بوده اما خواهشمند است طی یک مصاحبه و نشستی به جامعه قرآنی اعلام کنند که این بیمه چه زمانی آغاز می‌شود و در این زمینه آیا بیمه صندوق اعتباری هنر مسئول است و یا معاونت؟

captcha