«پلیس افتخاری»؛ گامی در جهت تقویت جامعه عدالت‌محور
کد خبر: 2998934
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
فرمانده انتظامی استان زنجان ابراز کرد:

«پلیس افتخاری»؛ گامی در جهت تقویت جامعه عدالت‌محور

گروه اجتماعی: استقبال مردم زنجان از طرح «پلیس افتخاری» حاکی از عدالت‌خواه و تابع نظم بودن آنان است و علاوه بر این، مردم می‎کوشند تا بیش از پیش خود را به جامعه عدالت‎محور نزدیک کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، سردار‌علیرضا صالحی، فرمانده انتظامی استان زنجان روز گذشته، 25 اسفند در جمع خبرنگاران، گفت: پلیس جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی دست یافته است که مردم را در قالب پلیس جامعه‌محور در کنار خود گردهم آورد.
وی با بیان این‌که نخستین گروه از پلیس‎های افتخاری استان زنجان از 25 اسفندماه امسال به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، ابراز کرد: پس از طی مراحل گزینش، دوره هفت روزه آموزشی و نظامی برای اعضای این گروه برگزار و با پایان دوره، از 25 اسفند امسال نخستین گروه «پلیس افتخاری» در زنجان آغاز به کار کردند.
فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان این‌که مردم استقبال چشم‌گیری از طرح پلیس افتخاری داشته‌اند، اظهار کرد: استقبال مردم زنجان از این طرح حاکی از عدالت‌خواه بودن و تابع نظم بودن آنان است و علاوه بر این، مردم می‎کوشند تا بیش از پیش خود را با جامعه عدالت‎محور نزدیک کنند.
سردار‌ صالحی با اشاره به این‌که بانوان زنجانی استقبال بیشتری از این طرح داشتند، افزود: فراخوان جذب طرح «پلیس افتخاری» از مهرماه امسال در سطح استان اعلام شده و طی آن 1073 نفر از مردم زنجان در طرح ثبت ‏‎نام کردند.
وی با بیان این‌که افراد شرکت‌کننده در طرح پلیس افتخاری از پرداخت هزینه‎های درمانی برخوردار می‌شوند، عنوان کرد: این افراد می‎توانند در فعالیت‎هایی چون اطلاع‎رسانی و مأموریت‎‏های خاص همچون فعالیت انتظامی در فضای سایبری، حضور فعال داشته باشند.
این مقام مسئول در پایان گفت: همکاران افتخاری پلیس می‎توانند یاری‌گر پلیس ایران در برخورد با برهم زنندگان نظم عمومی باشند که اولین مأموریت‎‏ آنان نیز کمک به انجام مأموریت‎های چهارشنبه آخر سال خواهد بود.

captcha