اجرای طرح رصد کیفیت زندگی/ گام دوم؛ مقایسه اطلاعات با سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 3134348
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
محکی خبر داد:

اجرای طرح رصد کیفیت زندگی/ گام دوم؛ مقایسه اطلاعات با سبک زندگی اسلامی

گروه جامعه: مدیرکل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آغاز جمع‌آوری اطلاعات طرح فراگیر رصد کیفیت زندگی خبر داد و گفت: در گام بعدی شاخص‌های سبک زندگی اسلامی احصا و با وضعیت موجود کیفیت زندگی مردم مقایسه می‌شود.

علی‌اصغر محکی، مدیر‌کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از آغاز جمع‌آوری اطلاعات طرح بزرگ و فراگیر رصد کیفیت زندگی، در اردیبهشت‌ سال جاری، خبر داد و گفت: بنا بر این بود که این طرح در سال گذشته اجرایی شود که به علت عدم تخصیص بودجه به تعویق افتاد.

وی آغاز جمع‌آوری اطلاعات طرح رصد کیفیت زندگی را از 15 اردیبهشت‌ تا اوایل خرداد‌ سال جاری دانست و گفت: پرسش نامه‌ها تنظیم شده است و پرسشگران دوره‌های آموزشی را سپری کرده‌اند.

وی از احصای 182 شاخص برای سنجش کیفیت زندگی فرهنگی و اجتماعی شهروندان تهرانی خبر داد و گفت: در این پروژه شاخص‌هایی همچون سرمایه‌های فرهنگی محله‌ها، سرمایه‌های اجتماعی، اعتماد، رضایت، هویت محله‌ای، امنیت اجتماعی، حس تعلق، تعاملات محله‌ای و.. مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از سوالات مرتبط با سبک زندگی اسلامی هستند اظهار کرد: نحوه گذران اوقات فراغت، روابط با همسایگان و .. از جمله پرسش‌هایی هستند که بر اساس سبک زندگی اسلامی تدوین شده‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه در گام نخست وضع موجود و کیفیت زندگی شهروندان بر اساس شاخص‌های اجتماعی رصد و ارزیابی می‌شود گفت: در گام بعدی شاخص‌های سبک زندگی اسلامی احصا و با وضعیت موجود کیفیت زندگی مردم مقایسه می‌شود.

captcha