مشکلات مادی فعالیت هیچ مسجدی را تعطیل نمی‌کند/ برنامه‌ریزی باشد حمایتگر هستیم
کد خبر: 3147142
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
صادق‌زاده:

مشکلات مادی فعالیت هیچ مسجدی را تعطیل نمی‌کند/ برنامه‌ریزی باشد حمایتگر هستیم

گروه جامعه: رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه فعالیت هیچ مسجدی به خاطر مشکلات مادی تعطیل نخواهد شد، گفت: اگر مساجد برنامه ریزی دقیقی برای فعالیت‌های فرهنگی و دینی داشته باشند مورد حمایت این مرکز قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، برنامه‌های این مرکز را در دو بخش ساخت مساجد و حمایت از فعالیت‌های دینی و فرهنگی مورد ارزیابی قرار داد و تصریح کرد: در کنار مسجدسازی به غنی سازی برنامه‌های مساجد نیز نظر داریم.

وی با بیان اینکه مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در سال 93 با همه مساجد تهران برای انجام فعالیت‌های فرهنگی همکاری داشته است گفت: به عنوان مثال برای شهادت امام صادق(ع) برنامه‌های خوبی به منظور معرفی سیره رئیس مذهب جعفری صورت گرفت.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده از اهدای کمک‌های 500 هزار تومانی به مساجد تهران در پایان سال 93 به منظور برپایی هرچه بهتر مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) اشاره و عنوان کرد: با وجود تقارن ایام عید نوروز و ایام فاطمیه مراسم عزاداری دخت رسول گرامی اسلام(ص) به صورت پرشوری در مساجد اجرایی شد.

شهرداری مسئولیت مستقیم در زمینه مساجد ندارد

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه شهرداری در این زمینه وظیفه مستقیم ندارد و بیشتر کار بر عهده مرکز رسیدگی به امور مساجد است اظهار کرد: با این وجود حمایت و غنی سازی برنامه‌های دینی و فرهنگی در مساجد جزو اهداف شهرداری محسوب می‌شود و تعاملات خوبی با مرکز رسیدگی به امور مساجد داریم.

وی با اشاره به اینکه برخی مساجد غیرفعال هستند و از لحاظ آموزشی و ترویجی برنامه‌های قابل ملاحظه‌ای ندارند تصریح کرد: در این راستا اتاق فکری ایجاد و با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد کار آموزش ائمه جماعت دنبال می‌شود.

ضرورت تقویت جاذبه‌های مساجد

حجت‌الاسلام صادق‌زاده با بیان اینکه امروز ماهواره‌ها، رسانه‌های مختلف، بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی بیش از حد مردم را به خود مشغول کرده است گفت: در چنین شرایطی باید جاذبه‌های مساجد را بیش از پیش تقویت کرد تا شاهد حضور پررنگ تر شهروندان باشیم.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه فعالیت هیچ مسجدی به خاطر مشکلات مادی تعطیل نخواهد شد گفت: اگر مساجد برنامه‌ریزی دقیقی برای فعالیت‌های فرهنگی و دینی داشته باشند مورد حمایت مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران قرار می‌گیرند.

captcha