۵۶ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته در آزمون دکتری شدند
کد خبر: 3148231
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

۵۶ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته در آزمون دکتری شدند

گروه دانشگاه: در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۴ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور که نتایج آن امروز اعلام می‌شود، ۵۶ هزار و ۷۴۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، در آزمون دوره دکتری (PHD) نیمه متمرکز سال 1394 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور 56 هزار و 740 داوطلب (34.5 درصد داوطلبان) مجاز به انتخاب رشته شدند.

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده این آزمون برای تعداد 201 هزار و 660 داوطلب در صبح روز جمعه 15 اسفندماه 1393 برای پذیرش دانشجو در 250 کدرشته امتحانی و در 7 گروه آموزشی در 53 شهرستان مختلف کشور و 102 حوزه امتحانی برگزار شد.

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده نتایج اولیه این آزمون به‌صورت کارنامه تنظیم و کارنامه یادشده از بعد از ظهر امروز چهارشنبه، 26 فروردین‌ماه 1394 بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ضرورت دارد از روز دوشنبه، 31 فروردین‌ماه لغایت پنجشنبه سوم اردیبهشت‌ماه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش مراجعه و ضمن دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی از پایگاه و مطالعه دقیق دفترچه مذکور و اطلاعیه‌های منتشره سازمان سنجش، با رعایت تمامی ضوابط نسبت به انتخاب حداکثر 50 کدرشته محل از میان کدرشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام و کدرشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویتعلاقه مرتب و در مهلت مشخص شده نسبت به ثبت آن‌ها در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، گزینش مرحله اول به‌منظور معرفی اولیه داوطلبان به‌صورت چند برابر ظرفیت با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در هریک از کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو براساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل‌های تراز شده دوره‌های کارشناسی و ارشد و دیگر ضوابط انجام شده و فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کدرشته محل‌های مربوط برای شرکت در مصاحبه تخصصی و بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی مطابق با مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حداکثر در 5 کدرشته محل در نیمه اردیبهشت‌ماه 94 از طریق سازمان سنجش منتشر و برای دانشگاه‌ها و مؤسسات ارسال خواهد شد.

پاسخنامه و کلید تصحیح نهایی آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1394 از بعد از ظهر روز یکشنبه، 30 فروردین‌ماه بر روی پایگاه اینترنیت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

captcha