۸۰ درصد معتکفان بیجاری را جوانان تشکیل دادند
کد خبر: 3221877
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

۸۰ درصد معتکفان بیجاری را جوانان تشکیل دادند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: ۸۰ درصد معتکفان شهر و روستای بیجار را جوانان تشکیل داده‌اند.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با بیان اینکه اعتکاف آثار و برکات فراوانی برای جوانان دارد، اظهار کرد: با توجه به ثبت نام معتکفان خوشبختانه امسال نیز همچون سال‌های گذشته بیشتر معتکفان را جوانان تشکیل دادند که این امر نشان از عشق و حذب جوانان بیجاری به دین و قرآن است.
وی افزود: در این برهه حساس از کشور که دشمن با صرف هزینه‌های هنگفت در حوزه جنگ نرم فرهنگی سرمایه‌گذاری کرده و در این راه قشر جوان و نوجوان را هدف قرار داده است.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار اعلام کرد: بر این اساس تقویت و جهت‌دهی به برنامه‌های غنی و انسان‌ساز فرهنگی و مذهبی نقش بازدارنده و مؤثری در دستیابی دشمن به این هدف شوم دارد.
وی بیان کرد: آئین معنوی اعتکاف یکی از عوامل بازدارنده در هجمه فرهنگی غرب علیه آرمان‌ها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلام ناب محمدی است.
حجت‌الاسلام مختاری نیا در پایان به اجرای مراسمات معنوی طی این سه روز اشاره کرد و یاد آور شد: ختم قرآن کریم، تلاوت و هم‌خوانی قرآن، ختم دوازده هزار یا علی(ع)، برگزاری گفتمان‌های دینی، مناجات حضرت علی(ع)، انجام اعمال ام داوود و ویژه برنامه شهادت حضرت زینب(س) از مهم‌ترین برنامه‌های معنوی در ایام اعتکاف است.

captcha