مصوبه واگذاری امور قرآنی معاونت تهذیب به معاونت آموزش حوزه ابلاغ شد
کد خبر: 3332072
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
از سوی مدیر حوزه‌های علمیه؛

مصوبه واگذاری امور قرآنی معاونت تهذیب به معاونت آموزش حوزه ابلاغ شد

گروه حوز‌های علمیه: پس از چند ماه، سرانجام مدیر حوزه‌های علمیه، مصوبه شورای عالی حوزه‌های علمیه مبنی بر واگذاری امور قرآنی معاونت تهذیب به معاونت آموزش حوزه را به این معاونت ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، تصمیم شورای عالی حوزه‌های علمیه مبنی بر واگذاری امور قرآنی معاونت تهذیب به معاونت آموزش و امور حوزه‌های علمیه، اصلاحیه ساختار سازمانی و سازمان‌دهی نفرات آن معاونت را به حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی جهت اجرا ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، در این ابلاغیه آمده است: تمامی سوابق، برنامه و بودجه‌های مرتبط با امور قرآن و عترت توسط دفتر برنامه‌ریزی و نظارت از معاونت تهذیب تفکیک و به معاونت آموزش و امور حوزه‌ها منتقل می‌شود.

در بخش دیگری از این ابلاغیه آمده است: برنامه‌ریزی امور آموزش‌های قرآنی در قالب برنامه آموزشی حوزه در مدیریت برنامه‌ریزی و ارزیابی معاونت آموزش و امور حوزه‌ها انجام گیرد و تمامی برنامه‌های آموزشی و ترویجی مربوط به قرآن و عترت و توسعه امور قرآن و عترت حوزه‌های علمیه در ساختار ایجاد شده در آن معاونت پیگیری شود و کمیسیون و کمیته‌هایی که معاونت تهذیب و یا نمایندگان آن حضور داشته‌اند از این پس تمامی امور مربوط به آن‌ها، به معاونت آموزش واگذار می‌شود.

یادآور می‌شود، خبرگزاری ایکنا پیش‌تر خبر از انتقال دفتر قرآن و عترت حوزه به معاونت آموزش داده بود که با واکنش تعدادی از استادان  حوزه و فعالان قرآنی مرتبط با حوزه مواجه شد.

برخی از کارشناسان معتقد هستند انتقال این دفتر به معاونت آموزش نمی‌تواند موجب تقویت برنامه‌های آن شود بلکه موجب آموزشی شدن برنامه‌ها و کندی روند اجرای اهداف قرآنی حوزه خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی، معاون آموزش حوزه نیز در گفت‌وگو با ایکنا از تداوم برنامه‌های قرآنی با قوت و قدرت بیشتر خبر داده و گفته بود که صبغه آموزشی امور قرآنی در حوزه تقویت می‌شود.

captcha