مراسم اختتامیه بیست و سومین مسابقات «درس‌هایی از قرآن» برگزار می‌شود
کد خبر: 3381904
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
فردا؛

مراسم اختتامیه بیست و سومین مسابقات «درس‌هایی از قرآن» برگزار می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مراسم اختتامیه بیست و سومین مسابقات هفتگی «درس‌هایی از قرآن» فردا، ۱۴ مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مراسم اختتامیه بیست و سومین مسابقات هفتگی «درس‌هایی از قرآن» فردا 14 مهر‌ماه در سالن شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.

برنامه درس‌هایی از قرآن کریم با تفسیر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی از رسانه ملی بر روی آنتن می‌رود، که از این تفاسیر با همکاری آموزش و پرورش و اولیاء، مسابقات هفتگی برای دانش‌آموزان انجام می‌شود.

برپایی مسابقات در وهله اول، به‌صورت آزمایشی انجام می‌شود‌، یعنی در زمان 18 هفته، دانش‌آموزان، برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن را ‌رصد کرده و به سؤالات پاسخ می‌دهند و افرادی که در این زمان، بالاترین امتیاز را کسب کنند، به مناطق آموزش و پرورش معرفی شده و پس از شرکت در آزمون کتبی و حضوری جزوه برنامه‌های درس‌هایی از قرآن(18 هفته)، و حدود 100 هزار نفر به منطقه راه می‌یابند که از این تعداد 12 هزار نفر به دفتر مرکزی معرفی شده که پس از قرعه‌کشی حدود 3 هزار نفر مورد تجلیل و تقدیر قرار خواهند گرفت.

بنابراین گزارش، در این راستا، مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات درس‌هایی از قرآن کریم، فردا سه‌‌شنبه، با حضور مسئولان  قرآنی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی برگزار خواهد شد و پایان این دوره، آغازی برای بیست و چهارمین دوره مسابقات هفتگی درس‌هایی از قرآن کریم خواهد بود.

در این مراسم، در ابتدا تلاوت قرآن کریم توسط یکی از قاریان بین‌المللی انجام خواهد شد و در ادامه گزارشی، از عملکرد فعالیت‌های مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی توسط حجت‌الاسلام  والمسلمین موحدی‌نژاد انجام می‌شود.

در ادامه مراسم، مدیر‌کل آموزش و پرورش شهر تهران، چهار بند به سخنرانی پرداخته و همچنین کفاش، معاون پرورشی ـ فرهنگی ‌وزیر آموزش و پرورش به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

اجرای دکلمه توسط دانش‌آموزان، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تهران، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی و در پایان جوایز به برگزیدگان مسابقات اهدا خواهد شد.

captcha