درس اخلاق، صداقت و مسئولیت‌پذیری به کودکان آموزش داده شود
کد خبر: 3382811
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
قربانی:

درس اخلاق، صداقت و مسئولیت‌پذیری به کودکان آموزش داده شود

گروه اجتماعی: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان گفت: این فرصتی طلایی است که خداوند در اختیار مربیان گذاشته تا از این کودکان درس اخلاق، صداقت و مسئولیت‌پذیری را از مربیان خود بیاموزید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، نادر قربانی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان ظهر امروز، 15 مهرماه در جشن هفته ملی کودک که در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری لرستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته ملی کودک و گرامیداشت حادثه منا و شهدای دفاع مقدس، گفت: در اولین روزهای دفاع مقدس کودکان و نوجوانان زیادی شهید شدند و حادثه منا نیز بر اثر بی‌تدبیری حکومت آل‌ سعود بود.
وی افزود: کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در واقع ایثار می‌کنند چراکه با زبان کودکانه این آینده‌سازان مملک و استان ما را در مسیر صحیح پرورش می‌دهند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان بیان کرد: انسان با دیدن کودکان احساس خوبی پیدا می‌کند و امیدواریم خداوند ما را نیز یاری کند تا در جامعه مسئولیت‌پذیر باشیم.
وی با اشاره به این‌که کودکان آیندگان این مملکت هستند، عنوان کرد: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دم از مسئولیت‌پذیری می‌زنیم ولی مسئولیت‌پذیر نیستیم وامیدوارم کودکان ما شجاعت و شهامت داشته و افرادی مسئولیت‌پذیر باشید.
قربانی تصریح کرد: در علم روان‌شناسی و در اسلام نیز تأکید شده که کودکان صداقت، ایمان  و شجاعت را در خود نهادینه کنند و باید از کودکی این امر را یاد بگیریم وگرنه در بزرگسالی به مشکل برمی‌خورند و افراد مسئولیت‌پذیری نمی‌شوند.
وی خطاب به کودکان بیان کرد: این فرصتی طلایی است که خداوند در اختیار شما گذاشته تا از این مربیان درس اخلاق، صداقت و مسئولیت‌پذیری را بیاموزید.
مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان بیان کرد: وظیفه والدین ما به‌عنوان یک سرپرست باید توجه به این مسائل باشد و استقلال کودک نیز باید حفظ شودهرچند کودک اشتباهی را مرتکب می‌شود نباید سرزنش کنیم تا به جایگاه خوبی برسد.
وی افزود: قبل از اسلام برای کودکان ارزش بالایی قائل نبودند ولی بعد از به‌وجودآمدن اسلام ارزش وجایگاه فرزند بالا رفت و پیامبر اکرم نیز در این‌باره می‌فرماید «حق فرزند بر والدین انتخاب نام نیکو است و انتخاب نام نیک در اسلام نوعی احسان است و از دیگر حقوق کودکان بر والدین می‌توان از حق تحصیل، حق تفریح و گردشگری نام برد».
قربانی گفت: امام صادق(ع) نیز می‌فرماید «باید در هفت سال نخست زندگی کودک آزادانه فکر کند که در علم روان‌شناسی امروز ما نیز به این امر توجه شده است».
وی عنوان کرد: کودکان در مقابل والدین نیز حقی دارند که باید رعایت کنند که امیدواریم این حقوق چه از سوی فرزندان و چه از سوی والدین رعایت شود.

captcha