مسیر سعادت انسانها از درون خانواده‌ می‌گذرد
کد خبر: 3384076
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
حسینی:

مسیر سعادت انسانها از درون خانواده‌ می‌گذرد

گروه اجتماعی: امام جمعه خرمدره گفت: خداوند مرد و زن را مکمل هم آفرید تا مایه آرامش یکدیگر باشند تا خانه را محلی امن و آرام برای پرورش روح خداجوی انسان و رسیدن به سعادت وی قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام علی حسینی، امام جمعه خرمدره شامگاه روز گذشته، ۱۸مهر در همایش زنان، توسعه و اعتدال شهرستان خرمدره با بیان اینکه دختر نعمتی است که خداوند ارزانی خانواده‌ها می‌کند، تصریح کرد: در آموزه‌های دینی ما خداوند ارزش و اهمیت زیادی برای زنان و دختران قایل شده است.
این کارشناس مسایل مذهبی با تأکید براینکه نقش زن در تربیت فرزندان از زمان انعقاد نطفه شروع می‌شود، اظهار کرد: اولین مربی انسان مادر است مادری که می‌خواهد وجود مهربان خداوند را در روی ز مین  به منصه ظهور برساند.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه زنان باید حضور فعال در جامعه داشته باشند، عنوان کرد: حضور زن در جامعه نباید موجب غفلت وی از مهم‌ترین وظیفه خود یعنی وظیفه همسری و مادری شود.
وی با بیان اینکه خداوند در فطرت زنان عطوفت و مهربانی را نهاده است، تصریح کرد: هرچند از نظر جسمی و فیزیکی مردان قوی‌تر هستند اما این امر دلیل بر برتری آنان نیست زیرا خداوند در قرآن بارها بیان فرموده‌اند که تقوا ملاک برتری انسانها نزد خداوند است.
وی با بیان اینکه مادر اولین مربی و خانواده اولین دانشگاه انسان است، یادآور شد: خداوند مرد و زن را مکمل هم آفرید تا مایه آرامش یکدیگر باشند تا خانه را محلی امن و آرام برای پرورش روح خداجوی انسان و رسیدن به سعادت وی قرار دهند.
امام جمعه خرمدره در پایان با تأکید بر اینکه فرزندان اموال ما نیستند بلکه امانت خداوند نزد انسان هستند، تصریح کرد: باید به خوبی از امانت‌های خداوند نگهداری کنند و به آنها یاد دهند که خود را به بهای اندک نفروشند زیرا بهشت حداقل بهای انسان است.

captcha