«مختارنامه» تجربه‌ای فراموش‌ نشدنی است
کد خبر: 3394957
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کریم اکبری مبارکه:

«مختارنامه» تجربه‌ای فراموش‌ نشدنی است

گروه هنر: کار در آثاری چون «مختارنامه» هیچ گاه از یاد بازیگرانی که در آن بازی کردند نمی‌رود، چون کارهای ماندگاری هستند.

کریم اکبری مبارکه، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این‌که بازی در «مختارنامه» برای وی افتخاری فراموش نشدنی است، اظهار کرد: خوشبختانه من سعادت حضور در دو سریال «امام علی (ع)» و «مختارنامه» را در کارنامه خود دارم. این دو کار همیشه برای من نقطه غرورآفرینی است که به وجودشان در کارنامه هنریم افتخار می‌کنم، به ویژه «مختارنامه» که به لحاظ کمی و کیفی، بسیار جدی‌تر بود. نکته دیگر این‌که ساخت این دو کار را کسی برعهده داشت که از وی می‌توان به عنوان یکی از بهترین فیلمسازانی نام برد که در حوزه تاریخ اسلام فیلمسازی می‌کنند.

وی افزود: هر سال در ایام محرم «مختارنامه» از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود، اما باز هم دیدن چندین باره آن برای تماشاگران تلویزیون دوست داشتنی است. این امر نیز گفته من نیست، بلکه بسیاری از همشهریان من این مطلب را به من یادآور شده‌اند. این اتفاق برای رسانه سینما بزرگترین افتخار است که محصولش پس از بارها دیده شدن باز هم جذابیت دارد. مطلب دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که در ساخت کارهایی چون مختارنامه یا امام علی عشق در بین تک تک عوامل وجود داشت برای همین کیفیت کار مثال‌زدنی است.

کار در آثاری چون «مختارنامه» سخت است

این بازیگر به توضیح فوق اضافه کرد: کار در سریال‌هایی چون «مختارنامه» به لحاظ فیزیکی برای بازیگران سخت است، چون در گرما یا سرمای شدید مجبور می‌شوی سخت‌ترین حرکات فیزیکی از جمله شمشیربازی یا اسب‌سواری را انجام دهیم، اما این وضعیت سختی‌ها وقتی به بار می‌نشیند نتیجه به همراه خواهد داشت که «مختارنامه» گواه بارز آن است. با این توضیح تمام آنچه که در این سریال بر ما گذشت هم اکنون برایمان جزء شیرین‌ترین خاطرات است، چون می‌بینیم که بی‌نتیجه نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی باعث شده فیلمی نظیر «مختارنامه» با مخاطب فراوان مواجه شود، گفت: به نظرم در گام اول فیلمنامه بسیار خوب این کار باعث شده تا کارها از مقبولیت لازم بهره برد. در گام دوم کارگردانی فوق‌العاده داود میرباقری را می‌توان دلیل دیگری برای کیفیت بالای کار ذکر کرد و در نهایت انتخاب گروهی که برای کار برگزیده شده، این توان را به کار داده تا جذابیت لازم برای کار فراهم شود. در کنار این سه فاکتور فراهم بودن سخت افزار هم دلیل دیگری برای موفقیت «مختارنامه» است.

این بازیگر با بیان اینکه باید از دکورهای کارهای تاریخی مواظبت کرد، تصریح کرد: متاسفانه بعد از ساخت سریال‌هایی چون «مختارنامه» یا کارهای مشابه دکورهایی که برای این کارها تولید شده به امان خدا سپرده می‌شوند، در صورتی که اگر بتوان از آنها به طرز صحیحی نگهداری کرد تا سال‌ها می‌تواند مکانی برای تولید آثار مختلف تاریخی باشد، اما نمی‌دانم چرا این بخش‌ها به حال خدا رها می‌شوند.

مبارکه در انتها تصریح کرد: عاشورای امسال به دلیل حضور در مراسم عزاداری نتوانستیم بیننده برنامه‌های تلویزیونی به ویژه کارهای نمایشی باشم، پس درباره آن اظهار نظر نمی‌کنم، اما برخی سخنرانی‌ها و مداحی را پسندیدم و از دیدن آن لذت بردم، چون هم عمق داشت هم شور؛ دو ویژگی که معمولا در کارهای مذهبی کمتر با هم همراه می‌شود.

captcha