وحدت نیاز ضروری جوامع مسلمان است
کد خبر: 3473123
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
رحیمی:

وحدت نیاز ضروری جوامع مسلمان است

گروه سیاسی: امام‌جمعه ابهر گفت:‌ امروزه نیاز ضروری جامعه حفظ وحدت و یکدلی است چرا که یکی از خطوط دشمن، ایجاد تفرقه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام‌جمعه ابهر، ظهر روز گذشته، 16 بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه ابهر، با بیان اینکه دین اسلام، دین پر عاطفه و محبت است، اظهار کرد: نقش محبت و علاقه انسان‌ها به همدیگر چیزی نیست که قابل انکار باشد. حتی بعضی دانشمندان معتقدند که تنها راه اصلاح جامعه و سعادت بشر، ایجاد محبت و علاقه شدید بین انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه برخورد خوب انسان‌ها، نیکی به پدر و مادر و فرزندان، برآوردن نیازهای مردم و یاری آنها، معاشرت خوب با همسایگان و ضعیفان و بی‌سرپرستان و یتیمان، حل گرفتاری‌های مردم جزء دستورات ضروری اسلام است، افزود: اسلام به جامعه بشری دستور می‌دهد زندگی مسالمت‌آمیزی در سایه دین داشته و به همدیگر بهتان و تهمت نزنید و نسبت به همدیگر بدگمان نشده و خوش‌بین باشید.

حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران ابهت پوشالی ابرقدرت‌ها را شکسته و برای ملت‌های مستضعف آزاده جهان الگو شده است. اما باید توجه داشت این حرکت بزرگ، آسیب‌ها و تهدیدهایی نیز دارد که اولین تهدید، نبود روحیه انقلابی در بین ملت است و دومین تهدید و آسیب، نبود جهاد فکری و فرهنگی است.

امام‌جمعه ابهر با اشاره به اینکه جهاد فرهنگی امروز مقابله با جنگ نرمی است که دیروز دشمن با شبیخون و امروز به صورت یک ناتو آن را دنبال می‌کند، تأکید کرد:‌ تهدید و آسیب سوم، عدم آرمان‌خواهی و عدالت‌طلبی است. اگر در جامعه اسلامی، آن حالت آرمان‌خواهی از بین برده یا ضعیف شود و هر کس به فکر این باشد که نگاهش را از معرکه بیرون برد و از دیگری عقب نیفتد و دنبال مصالح جامعه و آرمان‌های نظام نباشد این جامعه و انقلاب آسیب خواهد دید.

وی با اشاره به آسیب چهارم افزود:‌ تهدید و آسیب چهارم، ترک امر به معروف و نهی از منکر و نبود بصیرت اجتماعی و سیاسی است امروزه متاسفانه برخی از سیاسیون به خاطر برخی ملاحضه‌کاری‌ها و یا امتیازخواهی‌ها و تعلقات حزبی و گروهی، جو سیاسی را ملتهب می‌سازند و با عدم شفاف‌سازی و تبیین حقایق به دنبال تحقق اهداف خود هستند.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه وحدت نیاز امروز جوامع مسلمان است، خاطرنشان کرد:‌ تهدید و آسیب بعدی بر هم زدن وحدت است، امروزه نیاز ضروری جامعه حفظ وحدت و یکدلی است چرا که یکی از خطوط دشمن، ایجاد تفرقه است و یکی دیگر از تهدیدها این است که مسئولین دنبال دنیا باشند و کسانی روی کار بیایند که دغدغه دین نداشته و دنیاطلب و شهوت‌پرست باشند.

امام‌جمعه ابهر در پایان به راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: این روز بزرگ بسیار مهم است همه کسانی که به امنیت کشور و آرامش کشور دلسوزی دارند راهپیمایی این روز بزرگ را فراموش نکنند زیرا حضور مردم در خیابان‌ها، تجسم عینی و محسوس حضور ملت و پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب است.

captcha