دومین جشنواره «شکوه شکیبایی» ٢٠بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود
کد خبر: 3473582
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
مقدم:‌

دومین جشنواره «شکوه شکیبایی» ٢٠بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود

گروه هنر:‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:‌ دومین جشنواره «شکوه شکیبایی» ٢٠بهمن ماه امسال افتتاح و مراسم اختتامیه آن، روز 21 بهمن خواهد بود.

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، با بیان اینکه افتتاحیه دومین جشنواره شکوه شکیبایی ٢٠بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراسم اختتامیه روز 21 بهمن و با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام هاشمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار خواهد ‌شد.

وی با بیان اینکه تلاش کمیته برگزاری جشنواره در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر آن است و کیفیت برنامه‌ها باید در شأن آن حضرت و شهر شور و شعور حسینی باشد، تصریح کرد: جشنواره شکوه شکیبایی در 20 محور از جمله در محورهای بردباری و صبر در برابر مصائب و حوادث تلخ، ولایتمداری، وفاداری و تولی و تبری، زینت پدر، نسب نبوی و تربیت علوی و نماز و بندگی، علم الهی و بصیرت، حجاب، عفاف و پاکدامنی، ایثار، گذشت و فداکاری برگزار می‌شود.

مقدم افزود: روحیه‌بخشی و دلگرمی در هنگام بلا و اسارت و جسارت و شجاعت و شهامت، فصاحت و بلاغت، جود و سخاوت، کرامت، عبادت و استجابت دعا، پرستاری، مراقبت و آموزش، زنان و حیات سیاسی و اجتماعی، روحیه پرسش‌گری، نقد و افشاگری، سرپرستی، احساس وظیفه و مسئولیت‌پذیری، امر به معروف و نهی از منکر، مدیریت جهادی بحران و سیاست‌های فرهنگی، مخاطب‌شناسی و پیام‌رسانی، موقعیت‌سنجی و آینده‌نگری و زیبا دیدن واقعه عاشورا و همه امور الهی از دیگر محورهای برگزاری این جشنواره هستند.

مقدم با اشاره به اینکه 506 اثر به دبیرخانه این جشنواره در استان زنجان ارسال شده است، خاطرنشان کرد: 243 اثر در بخش شعر فارسی، 38 اثر در بخش شعر ترکی، 74 اثر در بخش داستان، 71 اثر در بخش دلنوشته فارسی، 8 اثر در بخش دلنوشته ترکی و 70 اثر در بخش مقاله بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مراسم مشاعره با حضور دکتر آذر در زینیه اعظم زنجان و نمایشگاه خوشنویسی با موضوع حضرت زینب(س) از برنامه‌های جنبی این جشنواره است، تاکید کرد: جشنواره ملی حضرت زینب(س) تحت عنوان «شکوه شکیبایی» با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود دومین جشنواره شکوه شکیبایی به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.

captcha