روش اجتهاد در تمدن‌سازی اسلامی آسیب‌شناسی می‌شود
کد خبر: 3473926
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
در نشستی؛

روش اجتهاد در تمدن‌سازی اسلامی آسیب‌شناسی می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: همایش علمی آسیب‌شناسی روش اجتهاد در تمدن‌سازی اسلامی از سوی موسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی در قم برگزار می‌شود.

سیدعلی اکبری، مسئول روابط عمومی موسسه فقاهت و تمدن‎‌سازی در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  گفت: حوزه‌های علمیه به عنوان مهم‌ترین نهاد پشتیبان در انقلاب اسلامی نقش مغز متفکر نظام را بر عهده دارد و از آنجا که انقلاب اسلامی فرصت عظیم تمدن‌سازی اسلامی را برای حوزه‌های علمیه ایجاد کرده است رسالت مهمی بر دوش حوزویان است.
وی تاکید کرد: قریب به 4 دهه از انقلاب اسلامی می‌‌گذرد و متوقع است که حوزه‌های علمیه با پرداختن به  بحث‌های روشی و هدفمند پیرامون اجتهاد و فقاهت، زمینه ساز تسریع در روند تحقق آرمان های بلند نظام اسلامی از جمله تمدن سازی اسلامی باشند.
سیدعلی اکبری اظهار کرد: بر همین اساس مؤسسه تحقیقاتی فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی، همایشی علمی مبنی بر آسیب‌شناسی روش اجتهاد در تمدن‌سازی اسلامی را برگزار می‌کند و از همه فضلا و اندیشمندان برای شرکت در این نشست دعوت به عمل می‌آورد.
وی بیان کرد: نظریه‌پرداز این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی اکبرنژاد مدیر موسسه فقاهت و تمدن‌سازی است و نشست نیز سه‌شنبه 20 بهمن بعد از نماز مغرب و عشاء در پردیسان - خ دانشگاه - خ شهیدان تقوی - هزاره هشتم - مسجد امام حسن عسگری(ع) برگزار خواهد شد.
captcha