فیلم‌های «100 ثانیه‌ای»؛ رسانه‌ای برای بیان مضامین اخلاقی
کد خبر: 3481170
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

فیلم‌های «100 ثانیه‌ای»؛ رسانه‌ای برای بیان مضامین اخلاقی

گروه هنر: بهره‌گیری مناسب از فناوری‌های نوین و استفاده از قالب فیلم‌های كوتاه و 100 ثانیه‌ای می‌تواند مضامین اخلاقی و مفاهیم انسانی را در جامعه منتشر كند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، استان یزد همزمان با دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «100 ثانیه‌ای» میزبان آثار بخش مسابقه‌ای و غیر رقابتی این جشنواره بود. 80 فیلم در بخش مسابقه ملی در روزهای 12 و 13 اسفند، برای مخاطبان به نمایش درآمد كه مورد استقبال بسیار  فیلم‌سازان و هنرمندان یزدی قرار گرفت. 

رئیس حوزه هنری یزد در حاشیه اكران فیلم‌های دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100، اكران این آثار در یزد را موجب آشنایی هر چه بیشتر علاقه‌مندان به ویژه هنرمندان جوان با این گونه سینمایی دانست و افزود: فیلم‌های 100 ثانیه‌ای باید جدی گرفته شوند، زیرا تولید این گونه آثار می‌تواند شروعی برای ورود فیلمسازان جوان به عرصه سینما باشد.

محمدصادق كوچك‌زاده با بیان اینكه امروزه با رشد سریع تكنولوژی و تغییرات روزافزون فضای مجازی، دیگر اهمیت فیلم 100 به عنوان یك رسانه نوظهور و تأثیرگذار بر كسی پوشیده نیست، اظهار كرد: فیلم‌های 100 ثانیه‌ای به خاطر محدودیت زمان، می‌توانند به بهترین شكل، مفهوم و پیام مورد نظر خود را به انبوه مخاطبان منتقل كنند.

وی افزود: با بهره‌گیری مناسب از فناوری‌های نوین می‌توانیم پیام انقلاب اسلامی از جمله مضامین اخلاقی و مفاهیم انسانی را از طریق فیلم‌های كوتاه و 100 ثانیه‌ای به طور هنرمندانه در معرض دید جامعه بشری قرار دهیم.

كوچك‌زاده حمایت از هنرمندان و فیلم‌سازان جوان را از وظایف و رسالت‌های مهم حوزه هنری دانست و افزود: این رویداد هنری اخلاق‌محور می‌تواند استعدادهای جوان و آینده‌ساز سینمای ایران را شناسایی و هدایت كند و زمینه پیشرفت آن‌ها را فراهم آورد.

captcha