رویکردهای نوین آموزشی قرآن مورد توجه سپاه قرار دارد
کد خبر: 3483995
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
طهماسبی:

رویکردهای نوین آموزشی قرآن مورد توجه سپاه قرار دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان زنجان گفت:‌ با توجه به اینکه سپاه و بسیج نهاد هستند در برابر رویکردهای جدید انعطاف‌پذیر بوده و در همین راستا رویکردهای نوین آموزشی قرآن مورد توجه ویژه قرار دارد.

ابوالفضل طهماسبی، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: سپاه رویکرد ویژه‌ای در اجرای برنامه‌های قرآنی دارد که این مساله به صورت جدی در حلقه‌های صالحین سپاه دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق فرموده امام راحل (ره)، سپاه و بسیج یک نهاد همه بعدی نظامی، سیاسی و عقیدتی است، افزود:‌ در همین راستا و در همه ابعاد فعالیتی این نهاد، قرآن سرلوحه همه برنامه‌ها در سطوح مختلف قرار دارد.

طهماسبی با تاکبد بر اینکه قرآن در اولویت برنامه‌های سپاه زنجان است، گفت: با توجه به اینکه اقشار مختلف جامعه و در صنوف مختلف به نوعی عضو بسیج بوده و با برنامه‌های آن در ارتباط هستند، اجرای برنامه قرآنی در نهادینه شدن فرهنگ قرآنی نقش مهمی می‌تواند در سطح جامعه و بین اقشار مختلف ایفا کند.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه سپاه یک نهاد است و در مقایسه با سازمان از انعطاف بیشتری برخوردار بوده و می‌تواند رویکردهای نوین را با هدف اثرگذاری هرچه بیشتر، به خوبی در دستور کار خود قرار دهد که این مساله در فعالیت‌های قرآنی این نهاد نیز مورد توجه است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان زنجان با بیان اینکه اثربخش بودن اجرای برنامه‌های قرآنی مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط است، تصریح کرد:‌ همکاری همسوی نهادهای مختلف می‌تواند در اثربخش بودن برنامه‌های قرآنی بسیار موثر باشد که در همین راستا سپاه ناحیه زنجان همکاری خوبی با موسسه دارالقرآن زنجان داشته و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده این همکاری‌ها تداوم و عمق بیشتری خواهد داشت.

طهماسبی به برگزاری محافل انس با قرآن در همه پایگاه‌های بسیج شهرستان زنجان اشاره کرد و گفت:‌ خواندن قرآن باید در کنار عمل به آیات کلام وحی باشد که یکی از برنامه‌های مورد توجه در محافل و جلسات انس با قرآن که با جدیت در همه پایگاه‌های بسیج شهرستان زنجان برگزار می‌شود این مساله مورد توجه قرار دارد.

captcha