راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعاتی قرآنیان بوشهر
کد خبر: 3488110
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعاتی قرآنیان بوشهر

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد بوشهر از راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعاتی قرآنیان این استان طی سال جاری خبر داد.

عبدالرضا عالی‌پور، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیان کرد: در زمینه راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعاتی قرآنیان استان بوشهر در حال انجام کارهای طراحی و مقدماتی این طرح هستیم که ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد اجرای آن خواهیم بود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد:‌ با تکمیل این سامانه می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد جمع‌آوری تمامی اطلاعات قرآنیان استان اعم از قراء، حافظان و دیگر فعالان قرآنی استان در این سامانه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تاکنون برنامه‌ای در جهت جمع‌آوری اطلاعات قرآنیان در سطح استان انجام نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌های مربوط به طراحی این سامانه در دست اقدام است که امیدواریم به زودی به اتمام برسد و در دسترس جامعه قرآنی استان قرار گیرد.

عالی‌پور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این سامانه شامل اطلاعات جامعه قرآنی استان می‌شود،‌ تصریح کرد: در این سامانه حتی اطلاعات کسانی که در امور قرآنی دستی داشته باشند و بخشی از امور خود را به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازند نیز ثبت می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا این سامانه تا آخر سال تکمیل شود، گفت:‌ در این سامانه فیلدهایی برای فعالان قرآنی قرار گرفته است که فعالان از طریق خوداظهاری به تکمیل آن می‌پردازند.

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: پس از این مرحله و تکمیل فیلدها در سامانه مرحله ویرایش و راستی‌آزمایی اطلاعات انجام می‌شود که در این مرحله آزمونی نیز از برخی از جامعه قرآنی استان أخذ خواهد شد.

عالی‌پور در پایان سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: با پایان یافتن این مراحل امیدواریم تا پایان سال شاهد جمع‌آوری اطلاعات صحیح و کامل جامعه قرآنی استان باشیم.

captcha