اعلام زمان برگزاری آزمون عملی پنجمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن
کد خبر: 3492545
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

اعلام زمان برگزاری آزمون عملی پنجمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ زمان و جزئیات برگزاری آزمون عملی و مصاحبه پنجمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم که توسط شورای عالی قرآن برگزار می‌شود، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن و مدیر برنامه‌ریزی و اجرایی دبیرخانه طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم با اشاره به اعلام زمان برگزاری آزمون عملی و مصاحبه پنجمین دوراه این طرح، گفت: مخاطب این اطلاعیه شرکت‌کنندگان دوره پنجم طرح ارزیابی هستند که در آزمون ورودی موفق به کسب نمره حد نصاب شده‌اند.
وی افزود: لازم است شرکت‌کنندگان در آزمون، جزئیات این اطلاعیه و همچنین مفاد آیین‌نامه آزمون عملی و مصاحبه را به دقت مطالعه نمایند. همچنین آن دسته از شرکت کنندگان دوره چهارم که بخشی از آزمون عملی و مصاحبه ایشان از دوره قبل ناتمام مانده است در صورت ثبت نام، مجاز به حضور در این آزمون خواهند بود.
بر اساس این اطلاعیه اطلاعات آزمون بخش مدرسان این طرح به شرح زیر است؛
1ـ زمان دقیق برگزاری آزمون مدرسان به شرح ذیل است:
الف: مدرّسان درجه 2 و 3 (گرایش معلم قرائت قرآن) : چهارشنبه 15 اردیبهشت 95
ب: مدرسان درجه 3 (گرایش معلم روش تدریس) و درجه 4: پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 95
توضیح: با توجه به زمان‌بندی دقیق انجام شده، دبیرخانه طرح، نسبت به اعلام ساعت حضور هر یک از شرکت‌کنندگان، به صورت تلفنی اقدام کرده است و شرکت کنندگان می‌بایست مطابق زمانبندی اعلام شده جهت مصاحبه و آزمون عملی حضور یابند.
2ـ مکان برگزاری آزمون: بزرگراه رسالت ـ روبروی مصلی ـ مجتمع امام خمینی «ره» ـ ساختمان 14- شورای عالی قرآن
3ـ آزمون عملی از سه بخش ترتیل، تحقیق و مصاحبه تشکیل شده است به استثناء مدرسان درجه 4 که صرفاً از ایشان آزمون ترتیل و مصاحبه به عمل خواهد آمد. (جهت اطلاع دقیق از مفاد آزمون عملی و مصاحبه به بخش آیین‌نامه‌ها مراجعه شود.)
4ـ عدم حضور هر یک از مدرسان شرکت‌کننده در دوره چهارم و پنجم در آزمون عملی، به منزله انصراف از ادامه حضور در طرح تلقی خواهد شد.
5ـ مطابق بند 7 آیین نامه ضوابط ارزیابی قاریان و مدرسان (مصوبه جلسه نهم شورای توسعه فرهنگ قرآنی)، ارائه سوابق آموزشی مدرسان الزامی است:
الف ـ مدرس درجه یک: 10 سال سابقه آموزش تلاوت قرآن کریم
ب ـ مدرس درجه دو: 6 سال سابقه آموزش تلاوت قرآن کریم
ج ـ مدرس درجه سه: 3 سال سابقه آموزش تلاوت قرآن کریم
د ـ مدرس درجه چهار: 1 سال سابقه تدریس
تذکر مهم: مدرسان شرکت کننده در آزمون عملی می‌بایست حداکثر تا تاریخ 13/2/95 نسبت به ارسال گواهی سابقه تدریس از طریق پروفایل شخصی خود در سامانه جامع طرح ارزیابی اقدام نمایند. ارائه اصل گواهی در زمان آزمون عملی جهت تطبیق با کپی آن، الزامی است.
اطلاعات آزمون بخش قاریان نیز به این شرح است؛
1ـ زمان برگزاری آزمون قاریان به شرح ذیل است:
الف: قاریان درجه 1 و 2: چهارشنبه 22 اردیبهشت 95
ب: قاریان درجه 3: پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 95
ج: قاریان درجه 4: جمعه 24 اردیبهشت 95
توضیح: با توجه به زمان‌بندی دقیق انجام شده، دبیرخانه طرح، نسبت به اعلام ساعت حضور هر یک از شرکت‌کنندگان، به صورت تلفنی اقدام کرده است و شرکت کنندگان می‌بایست مطابق زمان‌بندی اعلام شده جهت مصاحبه و آزمون عملی حضور یابند.
2ـ مکان برگزاری آزمون: بزرگراه رسالت ـ روبروی مصلی ـ مجتمع امام خمینی(ره) ـ ساختمان 14 - شورای عالی قرآن
3ـ آزمون عملی و مصاحبه از چهار بخش ترتیل، تحقیق، حفظ و تفسیر تشکیل شده است. (جهت اطلاع دقیق از مفاد آزمون عملی و مصاحبه به بخش آیین‌نامه‌ها مراجعه شود.)
توضیح: یادآور می‌شود که شرکت‌کنندگان پیش از ورود به اتاق مصاحبه، می‌بایست قطعات محفوظه را به صورت مکتوب ارائه نمایند.
4ـ عدم حضور هر یک از قاریان شرکت‌کننده در دوره چهارم و پنجم در آزمون عملی، به منزله انصراف از ادامه حضور در طرح می‌باشد.
5ـ قطعاتی که قاریان در استودیو باید تلاوت نمایند در زمان حضورشان در محل آزمون به ایشان اعلام خواهد شد.
captcha