قوچان؛ میزبان طرح بزرگ قرآنی «کُرسی تلاوت شمیم وحی»
کد خبر: 3501358
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

قوچان؛ میزبان طرح بزرگ قرآنی «کُرسی تلاوت شمیم وحی»

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس شورای اسلامی شهر قوچان گفت: این شهرستان 16 خرداد میزبان طرح بزرگ قرآنی «کُرسی تلاوت شمیم وحی» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، فارس نوشت: محمود ارحمی، رئیس شورای اسلامی شهر قوچان ظهر امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قوچان در سالن جلسات این شورا اظهار کرد: در پی فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص تلاوت قرآن کریم طرح قرآنی «کرسی تلاوت شمیم وحی» امسال در 30 کلان‌شهر برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 28 مرکز استان در طول ماه مبارک رمضان میزبان اجرای این طرح خواهند بود، گفت: شهرستان قوچان در کنار این مراکز استان‌ها 16 خرداد و در آستانه ماه مبارک رمضان، میزبان اجرای این طرح قرآنی و تلاوت قاری بین‌المللی حامد شاکرنژاد خواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر قوچان با تأکید بر اینکه این طرح با محوریت نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه هر شهرستان اجرایی خواهد شد، بیان کرد: این برنامه با مشارکت همه مسئولین شهر برگزار می‌شود که باید در اسرع وقت تمهیدات لازم برای آن سنجیده شود و می‌توان از پتانسیل امامزادگان نیز برای آن استفاده کرد.
ارحمی با اشاره به این مطلب که حدود 12 برنامه مختلف برای این روز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس، بازدید از مدارس محروم، اهدای جهیزیه، اهدای قرآن ویژه مناطق محروم، حضور در محفل قرآنی نیروهای مسلح و دیدار با خانواده‌های قرآنی قسمتی از برنامه‌های این روز محسوب می‌شود.
در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با گلایه از اینکه اعضای کمیسیون در جلسات قبلی علیرغم دعوت شدن حضور پررنگی نداشتند، گفت: برای ایجاد فرهنگ استفاده مناسب از وقت می‌توان تابلوهای احادیث و روایات را در معابر و تقاطع‌ها نصب کرد تا هنگام توقف پشت چراغ‌قرمز مورداستفاده مردم قرار گیرد.
مجید فرهمند تأکید کرد: زمان بیکاری مسافران در داخل اتوبوس‌های شرکت واحد نیز می‌توان سرگرمی‌های مطبوعاتی، علمی و فرهنگی برای مردم ایجاد کرد تا علاوه بر صرف درست زمان به معلومات و دانستنی‌های آن‌ها نیز افزوده شود.
captcha