حافظان و قاریان استاد علامی را الگوی کار خود قرار دهند
کد خبر: 3527093
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰
قاری قرآن:

حافظان و قاریان استاد علامی را الگوی کار خود قرار دهند

گروه فعالیت‌های قرآنی:قاری مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی گفت: کسانی مانند استاد علامی متخلق به اخلاق و آداب قرآنی بود که برای همه ما قاریان و حافظان قرآن الگو هستند.

هادی خانی، قاری قرآن مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، در حاشیه این مسابقات گفت: کسانی مانند استاد علامی متخلق به اخلاق و آداب قرآنی بود که برای همه ما قاریان و حافظان قرآن الگو هستند.
خانی گفت: قم با توجه به مهاجرپذیر بودن استعدادهای بسیار بالایی در زمینه قرائت و حفظ دارد که باید از آن بهره لازم را ببرد.
وی ادامه داد: البته این مستعد بودن آفتی را هم در کمین خود دارد و آن این است که بسیاری از قراء به علت اینکه در حرم مطهر و جمکران تلاوت دارند و محافل زیادی به عنوان قاری حضور دارند به همین حد بسنده کرده و کمتر به فکر ارتقاء خود هستند و دغدغه پیشرفت ندارند.
وی تاکید کرد: اگر قاریان مختصر زحمتی به خود بدهند و از محضر استادان ملی استفاده و برای ارتقاء سطح قرائت خود تلاش کنند می توانند در سطح کشور رتبه های برتر را به دست آورند.
خانی بر لزوم انس با قرآن و برکات آن گفت: در دوره کنونی که مشکلات اخلاقی در جامعه زیاد است اگر قاریان و افراد منسوب به کارهای قرآنی مراقب نباشند ممکن است گرفتار این آفات شوند باید از استادان بزرگ اخلاقی قرآنی الگو بگیرند.
این قاری عنوان کرد: کسانی مانند استاد علامی متخلق به اخلاق و آداب قرآنی بود که برای همه ما قاریان و حافظان قرآن الگو هستند هم در بعد علمی و هم اخلاقی و عمل به قرآن فرد نمونه‌ای بود.
یادآور می‌شود سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی از دهم تا ۱۳ شهریور ماه با حضور ۲۳۰ نفر از آقایان و بانوان در مجتمع شاه سیدعلی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود.
این مسابقات در رشته های ترتیل و تحقیق، حفظ کل، ۲۰، ده و ۵ جزء همچنین اذان و دعاخوانی در حال برگزاری است و مراسم افتتاحیه آن دوشنبه هشتم شهریورماه برگزار شد.
captcha