برنامه‌های سازمان فعالیت‌های قرآنی؛ گامی در جهت توسعه معارف قرآنی در جامعه
کد خبر: 3534116
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
حمیدصابرفرزام عنوان کرد:

برنامه‌های سازمان فعالیت‌های قرآنی؛ گامی در جهت توسعه معارف قرآنی در جامعه

گروه فعالیت های قرآنی: رییس سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور از برنامه های این سازمان به عنوان گامی در جهت توسعه معارف قرآنی در جامعه یاد کرد.

حمید صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در حاشیه آئین اختتامیه همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم در بجنورد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی  گفت: تاکنون پنج دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان برگزار شده است و دوره ششم بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این سازمان یکی از سازمان‌های وابسته به جهاددانشگاهی است، افزود: این سازمان در پنج حوزه در علوم مختلف به دانشجویان خدمات ارائه می دهد که یکی از این حوزه‌ها فعالیت‌های مرکز دانشجویی است که مسابقات بین المللی قرآنی دانشجویان مسلمان را برگزار می کند.
صابرفرزام اظهار کرد: خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) یکی دیگر از حوزه‌هاست که به صورت تخصصی در حوزه دین و معارف فعالیت می‌کند.
وی مرکز مطالعات میان رشته‌ای قران کریم را از دیگر فعالیت‌های این سازمان بیان کرد و توضیح داد: این مرکز در سه حوزه قرآن و علوم تربیتی، قرآن و اقتصاد و قرآن و سلامت به پژوهش و مطالعه می پردازد.
صابرفرزام به تاسیس مرکز رشد فناوری ها و هنر قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که دارای ایده‌هایی مرتبط با قرآن هستند که قابلیت تجاری‌سازی را دارد از سوی این مرکز به طور کامل برای تبدیل ایده به محصول و تجاری‌سازی شدن آن، حمایت می شود.
وی با بیان اینکه مرکز آموزش ویژه دانشجویان نیز در سال جاری در این سازمان راه‌اندازی شد، اظهار کرد: این مرکز به فارغ‌التحصیلان آموزش می‌دهد که وارد کسب و کار شوند تا یک شغل مرتبط با فعالیت‌های قرآنی داشته باشند.
رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور ابراز امیدواری کرد که این برنامه‌ها هر چه بیشتر در توسعه معارف قرآن در جامعه اثرگذار باشد.
captcha