حضور در مسابقات فرصتی برای دانش‌افزایی قرآنی باشد
کد خبر: 3559166
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
نفر برتر مسابقات قرآنی آجا:

حضور در مسابقات فرصتی برای دانش‌افزایی قرآنی باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری ممتاز زنجانی که در مسابقات قرآنی ارتش جمهوری اسلامی خوش درخشیده، گفت: قرآن باید در همه ابعاد زندگی جاری بوده و حضور در مسابقات فرصتی برای دانش‌افزایی قرآنی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، علی قنبری از قرّاء جوان زنجانی است که در خانواده‌ای مذهبی متولد و از کودکی با مفاهیم دینی آشنا شده است.

پای صحبت‌هایش که نشستیم با یاد خاطرات روزهایی که به سختی نوار کاست استاد عبدالباسط را پیدا می‌کرد تا بتواند به صدای این استاد گوش جان فرا دهد، لبخندی از رضایت می‌زند و می‌گوید الان دسترسی به استاد و منابع آموزشی برای علاقه‌مندان به حضور در رشته‌های مختلف قرآنی بسیار ساده‌تر از سال‌های قبل است.

قنبری همانند دیگر پسران این مرز و بوم که مردان آینده جامعه هستند به خدمت سربازی رفته و در حال حاضر نیز به صورت سرباز امریه در اختیار سازمان دیوان محاسبات قرار گرفته و مشغول گذراندن دوران مقدس سربازی است.

خودش که می‌گوید سربازی آنطور‌ها که می‌گفتند سخت نیست و می‌توان با برنامه، این دوران را به خوبی گذراند، برای من که در زمینه قرآنی فعالیت می‌کنم ادامه فعالیت در زمینه امور قرآنی یکی از مواردی بود که در این ایام نیز از آن غافل نیستم و حتما بخشی از اوقات شبانه‌روزم را به فراگیری و تمرین قرآن اختصاص می‌دهم، حتی اگر مجبور شوم از اوقات فراغتم کم کنم، باز هم از امور قرآنی غافل نمی‌شوم.

حضور در مسابقات فرصتی برای دانش‌افزایی قرآنی باشد

قنبری در پاسخ به این سوال که حضور در دیوان محاسبات، به لحاظ حجم‌کاری، قدری سخت و وقت‌گیر به نظر می‌آید، آیا باز هم انگیزه‌ای برای شرکت در مسابقات دارد یا خیر؟ می‌گوید: قرآن در همه زوایای زندگی باید جاری باشد.

وی افزود: همه ارگان‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس مشی قرآن عمل می‌کنند که این مساله در دیوان محاسبات بیشتر به چشم می‌خورد و حتی آرم این سازمان مزین به بخشی از آیه 62 از سوره مبارکه انعام است که خدای متعال در آن فرموده: «ثُمَّ رُدُّوا إِلَى اللَّهِ مَوْلَاهُمُ الْحَقِّ أَلَا لَهُ الْحُكْمُ وَهُوَ أَسْرَعُ الْحَاسِبِينَ».

حضور در مسابقات فرصتی برای دانش‌افزایی قرآنی باشد

قنبری با توجه به توان و دانش قرآنی خود توانسته در بسیاری از مسابقاتی که حضور داشته به خوبی بدرخشد که از آن جمله می‌توان به نفر اول مسابقات دانشجویان کشور و نفر دوم مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) در سال 94 و همچنین رتبه نخست در دومین دوره مسابقات ملی ورزشکاران و جوانان، نفر اول سی و شسمین دوره از مسابقات قران کریم. کارکنان پایور و وظیفه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در و نفر اول مسابقات ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال‌جاری اشاره کرد.

وی در خصوص اینکه شرکت در مسابقات می‌تواند انگیزه‌ای برای افزایش دانش فعالان عرصه قرآنی باشد، تاکید کرد: حضور در مسابقات باید همراه با دانش‌افزایی باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

حضور در مسابقات فرصتی برای دانش‌افزایی قرآنی باشد

قنبری با تقدیر از مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان که در این مدت علاوه بر مساعدت برای حضور وی در مسابقات، با تشویق‌های خود، این قاری جوان را با دلگرمی راهی مسابقات مختلف قرآنی کرده است، گفت: چه خوب است که مدیران دستگاه‌ها تمهیدات لازم برای حضور سربازان در مسابقات قرآنی را فراهم کنند زیرا در مواردی مشاهده شده برخی از افراد به دلیل حضور در یک ارگان اجرایی و عدم موافقت مدیر برای مرخصی، از حضور در مسابقات بازمانده‌اند.

وی با اشاره به بخشی از کتاب ثروت ملل آدام اسمیت که در آن ثروت جوامع را نه در نفت و گاز بلکه در نخبگان و جوانان هر کشور می‌داند، تصریح کرد: اگر زمینه فعالیت‌های قرآنی برای جوانان و شاغلان دستگاه‌ها فراهم شود، قطعا رسیدن به جامعه متعالی قرآنی را بیش از پیش فراهم می‌کند.

حضور در مسابقات فرصتی برای دانش‌افزایی قرآنی باشد

قنبری با اشاره به روایتی از رسول خدا (ص) که فرمود: «حاسِبُوا اَنْفُسَکُم قبلَ اَن تُحاسَبُوا»؛ تاکید کرد: اسلام دین خودسازی است و فعالیت‌های قرآنی فرد را برای رسیدن به خودسازی کمک‌ می‌کند، بینش سیاسی مدیران در دستگاه‌های اجرایی نیز یکی از محورهایی است که می‌تواند فعالان در این عرصه را به خوبی همراهی کند که این مساله در دیوان محاسبات استان زنجان با بینش قرآنی خوبی که در مدیرکل این سازمان وجود دارد به نحو مطلوبی جریان دارد.

یادآور می‌شود علی قنبری با کسب رتبه نخست مسابقات آجا توانست سهمیه مسابقات نیروهای مسلح که بین نفرات برتر نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع که در اردیبهشت ماه 96 برگزار خواهد شد را دریافت کند.

captcha