افزایش آسیب‌های اجتماعی با دوری از آموزه‌های دینی
کد خبر: 3567963
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
محسنی بند‌پی تبیین کرد:

افزایش آسیب‌های اجتماعی با دوری از آموزه‌های دینی

گروه جامعه: رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح مرکز بزرگ مشاوره خط 1480 عنوان کرد: بی‌هدفی، فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی و فرهنگی، طرد زندگی اجتماعی و ... مسائلی مانند اعتیاد، طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) انوشیروان محسنی‌ بند‌پی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح بزرگ‌‌ترین مرکز مشاوره تلفنی کشور که صبح امروز در تهران صورت گرفت، با اشاره به مشخصات قرنی که در آن زندگی می‌کنیم با تکنولوژی مصادف است و جاذبه‌های خاص خود را دارد گفت: اگر دقت نکنیم این مسائل سوء رشد آسیب‌های اجتماعی را افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: بی‌هدفی، فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی و فرهنگی، طرد زندگی اجتماعی و ... مسائلی مانند اعتیاد، طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد. اگر چه در دنیا همین روند در حال اتفاق افتادن است اما ما دارای آموزه‌های فرهنگی و دینی هستیم و می‌خواهیم این روند را کنترل کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه برنامه‌های بهزیستی که توسط وزارت رفاه به مجلس ارائه شد دارای سه اصل: پیشگیری، مداخله به هنگام و استفاده از مشارکت‌های خیرین و مؤسسات مردم نهاد بود، اظهار کرد: در خصوص پیشگیری از معلولیت‌ها با اجباری کردن آزمایش ژنتیک و در خصوص پیشگیری از طلاق با آموزش‌های قبل از ازدواج و ارتقای کیفیت زندگی و ... تاحدودی موفق بوده‌ایم و این برنامه‌ها ما را به سمت اقدامات برنامه‌محور به پیش می‌برد.

وی افتتاح مرکز بزرگ مشاوره خط 1480 را یکی از طرح‌های مربوط به مداخلات به هنگام برشمرد و گفت: ما نیاز به فراهم کردن بستر فیزیکی برای ارائه مشاوره به افراد نیازمند داریم بر همین اساس این مرکز با انجام کارهای کارشناسانه و بهترین تجهیزات ایجاد شده است. این مرکز آماده ارائه خدمات به افرادی است که دچار بحران، اضطراب، پریشانی، عدم آرامش برای تصمیم‌گیری درست و ... هستند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه تا قبل از افتتاح این مرکز، مرکز مشاوره تلفنی استاندارد در کشور نداشتیم و مراکز موجود نیز پاسخ‌گوی نیازها نبود، گفت: بسیاری از افراد که نیازمند مشاوره هستند مدت‌ها با خود کلنجار می‌روند که با این مرکز تماس بگیرند یا خیر، پس از مدت‌ها کلنجار زمانی که بالاخره تصمیم می‌گیرند که به این مرکز زنگ بزنند پشت خط می‌مانند و نمی‌توانند مشاوره دریافت کنند و این بسیار تأسف برانگیز بود.

وی ادامه داد: این مشکل به وزیر رفاه منتقل و وی نیز در جلسه هیئت دولت آن را مطرح کرد. رئیس‌جمهور کشورمان نیز دستور حمایت از خدمات مشاوره را داد که بر اساس همین دستور این مرکز ساخته شد.

محسنی بند‌پی ضمن اظهار امیدواری از اینکه با استاندارد کردن و تقویت برنامه‌های پیشگیرانه در تحقق پیشگیری از آسیب‌ها موفقیت‌های بیشتری کسب شود، گفت: پیشگیری از آسیب‌ها بدون رصد آسیب‌ها محقق نمی‌شود. در برنامه ششم توسعه (ماده 90) برای پیشگیری از معلولیت و در ماده 95 برای پیشگیری از طلاق و حمایت از کودکان خیابانی قوانینی مطرح شده که با اجرای آنها امید می‌رود بهزیستی بتواند نقش خود را در پیشگیری از آسیب‌ها بیشتر ایفا کند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۱۴:۲۲
0
0
برای دوری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی آموزه‌های دینی مورد توجه قرار گیرند
captcha