حماسه انقلاب اسلامی؛ عظیم‌ترین میراث معنوی این مرز و بوم
کد خبر: 3572731
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد:

حماسه انقلاب اسلامی؛ عظیم‌ترین میراث معنوی این مرز و بوم

گروه اجتماعی: علیزاده حماسه انقلاب اسلامی ایران را به ‌مثابه عظیم‌ترین میراث معنوی این مرز و بوم دانست که بر تارک تاریخ سرزمینمان می‌درخشد.

رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اظهار کرد: سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در حالی گرامی می‌داریم که فرازهای فراموش‌ناشدنی حماسه بهمن 57، زنده و شورانگیز، در خاطره جمعی ملت حماسه‌ساز ایران اسلامی نفس می‌کشد.

وی با بیان اینکه این روزها خاطره عظیم‌ترین انقلاب مردمی تاریخ را مرور می‌کنیم، طلوع فجر را گرامی می‌داریم و هم‌آوا با یکدیگر به روح ملکوتی بنیانگذار انقلاب به روح تمامی شهیدان انقلاب اسلامی سلام و درود می‌فرستیم، افزود: بی‌شک نام، یاد و خاطره حماسه‌آفرینان آن روزها هیچ‌گاه از ذهن ایرانیان و از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نهال سبز انقلاب که آن روزها با خون سرخ ملت انقلابی و مسلمان ایران به‌بار نشست، امروز پس از سال‌ها مراقبت دلسوزانه، به درختی تنومند تبدیل شده است، تصریح کرد: امروز درخت انقلاب در سایه درایت رهبری فرزانه و اتحاد و همدلی دولت و ملت، همچنان سبز و سربلند سر به آسمان غرور و افتخار می‌ساید و همچنان دستاوردهایی تازه از تلاش جمعی ملت انقلابی و سرزنده این مرز و بوم به‌بار می‌نشیند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان حماسه انقلاب اسلامی ایران را به ‌مثابه عظیم‌ترین میراث معنوی این مرز و بوم دانست که بر تارک تاریخ سرزمینمان می‌درخشد و گفت: سرزمینی که جای ‌جای آن مزین به نام و خاطره شهدای انقلاب است و هر گوشه‌اش نام و نشانی از حماسه بهمن 57 دارد.

علیزاده ادامه داد: بی‌شک با چنین عظمتی، هیچ دشمنی را توان ضربه زدن به پیکر تنومند انقلاب اسلامی نیست و هیچ تهدیدی نمی‌تواند به میراث گران‌قدری که میلیون‌ها ایرانی مسلمان از آن پاسداری می‌کنند آسیب برساند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ایران اسلامی با تکیه بر سابقه تمدن بی بدیل خود و برخورداری از ملتی رشید و هوشمند و با بهره‌مندی از هدایت‌های مقام معظم رهبری، با پس زدن موانعی که دائما از سوی نظام جهانی سلطه در مسیر حرکتش قرار می‌گیرد به سوی ایجاد تمدن نوین اسلامی رهسپار است و تمامی توطئه‌ها و تهدیدهای دشمنان نیز نخواهد توانست این کشور و ملت را مرعوب کند.

علیزاده از مردم گیلان دعوت کرد تا همچون سال‌های گذشته، با حضور در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن، ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب، به دشمنان گوشزد نمایند که نهال انقلاب 57، اکنون به درخت تناوری تبدیل شده است که حتی گردبادهای سهمگین را یارای مقابله با آن نیست.

captcha