رشد 33 درصدی جمع‌آوری زکات در زنجان
کد خبر: 3575537
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
صفری عنوان کرد:

رشد 33 درصدی جمع‌آوری زکات در زنجان

گروه اجتماعی: مديركل كميته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون 75 میلیارد ریال زكات در استان جمع‌آوری شده که اين مبلغ نسبت به سال قبل 33 درصد افزايش يافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد استان زنجان، هدایت صفری مدير كل كميته امداد استان زنجان به منظور تعاملات بيشتر با مسئول بسيج سازندگی استان زنجان ديدار و گفت‌وگو كرد.

مدير كل كميته امداد استان زنجان در اين ديدار با اشاره به اينكه بسیج و کمیته امداد هر دو مولود انقلاب هستند و به عنوان بال عاطفی نظام در حوزه محرومیت‌زدایی به ويژه در مناطق محروم فعالیت مي‌كنند، اظهار كرد: این فعالیت‌ها با هم‌افزایی دو نهاد و درقالب تفاهم‌نامه همکاری در حوزه فقرزدایی بسیار اثربخش و راه‌گشا خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه رویکرد امداد دردهه چهارم خدمت‌رسانی خود نوآوری، شکوفایی و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است، گفت: با تقویت ابعاد فکری و فرهنگی خانواده‌ها با هماهنگی حوزه‌های دینی‌، ائمه جمعه و روحانیون توانمندی خانواده‌ها رقم می‌خورد.

مدير كل كميته امداد استان زنجان با اشاره به اجرای طرح مفتاح‌الجنه در بهره‌گيری از ظرفيت‌های خيران گفت: در قالب این طرح از خانواده‌های نیازمند دیدار شده و مشاركت مسئولان و خيران در حل مشكلات آنها بيشتر می‌شود.

صفری با اشاره به اجراي يک هزار و 59 طرح اشتغالزايی با اعتبار 104 میلیارد ریال در سطح استان گفت: با اقدامات انجام شده امسال جشن خودكفايی يک هزار مددجوی زنجانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اينكه در 6 ماهه نخست امسال تعداد خانواده‌های مستمری بگیر كميته امداد 21 هزار و 500 خانوار بود، گفت: با اجرای طرح‌های توانمندسازی تعداد مددجويان به 19 هزار و 809 خانوار كاهش يافته است.

وی همچنين گزارشی از وضعيت جمع‌آوری زكات در استان ارائه كرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا كنون 75 میلیارد ریال زكات در استان جمع‌آوری شده که اين مبلغ نسبت به سال قبل 33 درصد افزايش يافته است.

مدير كل كميته امداد استان زنجان با تاكيد بر اينكه استفاده از ظرفیت‌های امداد و بسیج در حوزه محرومیت‌زدایی اثربخشی خدمات را افزایش مي‌دهد، گفت: همكاری بيشتر اين دو نهاد موجب می‌شود، خدمات موثر و هدفمندی به خانواده های نیازمند و مناطق محروم ارائه شود.

در ادامه نيز مسئول بسیج سازندگی سپاه استان زنجان اشاره به اینکه بیشترین خدمات به مناطق محروم در کشور توسط نهادهایی که پس ازانقلاب شکل گرفته‌اند، ارائه مي‌شود، اظهار كرد: موجب افتخار است که بسیج سازندگی با نهادهایی همچون کمیته امداد در حوزه محرومیت زدایی هم راستا است.

در پایان این جلسه مقرر شد، تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج سازندگی و کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان تحت حمایت امداد منعقد شود.

captcha