کمبود مسجد؛ یکی از مسائل اساسی کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3576052
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

کمبود مسجد؛ یکی از مسائل اساسی کهگیلویه و بویراحمد

گروه معارف: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد کمبود مساجد به نسبت جمعیت در استان را یکی از مشکلات دانست و گفت: زیرساخت‌های لازم در مساجد استان نیز فراهم نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد امروز، اول اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1371 تشکیل شد.
وی با بیان اینکه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و احیای نقش واقعی مساجد در جامعه از اهداف تشکیل این ستاد در کشور بود، افزود: بیش از 560 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان به انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری مشغول هستند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اولویت‌های برنامه‌ای این کانون در طول امسال، یادآور شد: آسیب‌شناسی اجتماعی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، جمعیت و خانواده، امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار این کانون‌ها قرار دارد.
حجت‌الاسلام قاسمی فعالیت در حوزه ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، جذب جوانان به مساجد و اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌ها دانست و عنوان کرد: فعالیت در فضای مجازی، توسعه فرهنگ نماز، عرضه تولیدات فرهنگی و هنری و توجه به مسائل فرهنگی با رویکرد بومی نیز در دستور کار کانون‌ها قرار دارد.
وی تعداد مساجد و اماکن مقدسه در این استان را 800 مورد برشمرد و با بیان اینکه 32 کانون تخصصی ویژه در مساجد، مصلی و دانشگاه‌های این استان فعالیت دارند، ابراز کرد: میزان حمایت نقدی از کانون‌های فعال و جدیدالتاسیس در سال‌جاری مبلغ چهار میلیارد ریال بود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد میزان حمایت غیرنقدی از کانون‌ها در سال 95 را سه میلیارد ریال خواند و تصریح کرد: در سال‌جاری 350 مورد بازدید از این کانون‌ها به منظور نظارت بر انجام فعالیت‌ها صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام  قاسمی با بیان اینکه امسال 45 نشست توجیهی و هماهنگی با کانون‌ها برگزار شده، اضافه کرد: امسال 400 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان به سمینارها و دوره‌های آموزشی در کشور اعزام شدند.
وی افزود: دوره‌های آموزشی عفاف و حجاب، نهج‌البلاغه، طرح قرآنی 1450، جشنواره قرآنی مدهامتان، جشنواره دهه کرامت، دوره آموزشی کانون‌های جدیدالتاسیس، جشنواره سرود روستایی رضوی و بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی نیز در سال‌جاری برگزار شد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد برگزاری طرح اوقات فراغت در کانون‌ها، جشن‌های محتلف، دوره‌های آموزشی مشاوره خانواده، طرح تفسیر کوتاه، اردوی اندیشه‌های آسمانی، تجلیل از کتابداران، نظارت و ارزشیابی کانون‌ها و ده‌ها برنامه دیگر را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در طول سال 95 ذکر کرد.
حجت‌الاسلام  قاسمی کمبود مساجد به نسبت جمعیت در استان را یکی از مسائل دانست و ابراز کرد: زیرساخت‌های لازم در مساجد استان نیز فراهم نیست.
وی فضای فیزیکی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد کهگیلویه و بویراحمد را مناسب ندانست و یادآور شد: متاسفانه زیرساخت‌‌های برخی مساجد استان مناسب نبوده و ضروری است که زیرساخت‌ها در مساجد فراهم شود.

منبع: شبستان
captcha