تظاهرات مردمی در اعتراض به «فرمول خون» در بحرین
کد خبر: 3589590
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

تظاهرات مردمی در اعتراض به «فرمول خون» در بحرین

گروه بین‌الملل: آل‌ خلیفه که از هر ترفندی برای بهبود چهره منفور خود در میان افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر جنایات بهره می‌برد، امسال نیز مسابقات اتومبیلرانی «فرمول یک» را درحالی برگزار کرده که شاهد اعتراضات وسیع مردمی است.

تظاهرات مردمی در اعتراض به «فرمول خون» در بحرین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری منامه پست، مسابقات بین‌المللی اتومبیلرانی فرمول یک که مردم بحرین از آن به‌عنوان «فرمول خون» یاد می‌کنند، شب گذشته، 25 فروردین شاهد اعتراضات وسیع گروه‌های مختلف مردم این کشور بود.
تظاهرات‌کنندگان با حمل پلاکارد، سر دادن شعار، شعارنویسی روی دیوارها و برافروختن آتش در مناطق همجوار پیست برگزاری این مسابقات و نیز آتش زدن بلیط مسابقات، اعتراض خود به سیاست‌های دولت و تلاش آن برای کسب وجهه بین‌المللی را اعلام کردند. 
بحرينی‌ها در تظاهرات خود اعدام شهروندان خواهان دمکراسی و بازداشت هزاران تن از آزادی‌خواهان این کشور و نیز ممنوعیت اقامه بزرگترین نماز جمعه شیعیان در منطقه الدراز را به شدت محکوم کرده و آزادی زندانیان در بند این رژیم را خواستار شدند.
پایگاه خبری 14 فوریه نیز گزارش داد که نیروهای امنیتی در شهرک النویدرات به سمت تظاهرات‌کنندگان حمله کرده و گاز اشک‌آور به سمت آنها شلیک کردند.
در شهرک سماهیج، شهرکان، الدیه، البلاد القدیم و منامه نیز تظاهرات‌های مشابهی برگزار شد.
captcha