کرمان جزو پنج استان برتر کشور در زمینه کمترین بیسواد است
کد خبر: 3599917
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
صباحی:

کرمان جزو پنج استان برتر کشور در زمینه کمترین بیسواد است

گروه اجتماعی: معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: کرمان جزو پنج استان برتر کشور است که کمترین بیسواد را دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، ناصر صباحی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در جمع مربیان سوادآموزی این شهرستان با بیان اینکه منوجان جزو شهرستان‌های سرآمد در امر ریشه‌کنی بیسوادی در استان است، گفت: کرمان جزو پنج استان برتر کشور است که کمترین بیسواد را دارد.
وی افزود: در سال 90 حدود 66 درصد از مردم رودبار جنوب باسواد بودند، اما امروز به لطف آموزش دهنده‌ها، 12 درصد افزایش باسوادی در این شهرستان را مشاهده می‌کنیم.
صباحی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم فقر را در جامعه ریشه‌‌کن کنیم، مردمی باسواد داشته باشیم، افزود: اگر بخواهیم کاری پایدار در جامعه انجام دهیم، باید به سراغ مردمی برویم که از سواد محروم هستند.
وی بیان کرد: داشتن سواد و دانایی در عصر حاضر و با توجه به پیچیدگی‌های زندگی موجب ارتقای کیفیت زندگی انسان می‌شود و با توجه به این میزان اهمیت، نهضت سوادآموزی رسالت مهمی را بر عهده دارد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: کار و رسالتی که شما آموزش دهنده‌ها انجام می‌دهید، بسیار ارزشمند است.
صباحی اشاره‌ای به پیام امام خمینی(ره) و دو هدف ارزشمند ایشان در امر سوادآموزی کرد و گفت: دو هدف ارزشمندی که علت تاکید امام خمینی(ره) بر سوادآموزی بود، اهداف کوتاه مدت که شامل آموزش همگانی خواندن و نوشتن به عنوان فریضه‌ای الهی و رفع محرومیت‌زدایی از قشر بی‌سواد جامعه است.
وی در ادامه اهداف امام خمینی(ره) بر سوادآموزی تأکید کرد: اهداف بلندمدت این مسئله، ارتقای آگاهی و دانش بزرگسالان نوسواد در زمینه‌های گوناگون و تبدیل فرهنگ وابسته کشور، به فرهنگی مستقل و به استقلال فرهنگی و علمی کشور است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش کرمان
captcha